Krya på dig
@happyrider
Otroligt fin hon är
@EllaBella och vad sjukt snyggt träns
.
Vet hur det känns när "det andra livet" drar i en
..
Har just avverkat stort studentfirande. Vi var väl iof bara 35 men var ganska mycket att dona med så trots att jag hade sem blev det lite si och så med ridningen.
Idag red jag ensam ner till paddocken. Utrustad med ett kedjegrimskaft samt fickan full med smaskig mussli
.
Vi kom faktiskt nästan ända fram, tills hon fick syn på spökhästarna ( beteshästar med insektstäcken
..)
Eftersom hon bara backade och tokvägrar ta framåtdrivande samt att jag inte ville massakera tant Ruts hela gräsmatta så stegade jag av och kopplade kamelen.
Behövde inte direkt dra och streta utan vi kunde lugnt promenera sista biten och hon fick smaska lite gottit och beröm.
Alla sätt är bra..utom dom dåliga
.
Passet var helt ok. Sidvärtes undan höger i trav blir skit och pannkaka men jag jobbar väl mer i skritten då just nu.
Förvända galoppen gick däremot bra.
Ridbanan har lite konstiga mått men red lite vägar också för jag har fått så dåligt minne och kommer väl ändå glömma programmet..
Sen gick det ju shetlandsponnisar utefter ena kortsidan..himla onödigt men efter tre varv så var acceptansen för dem bättre.
Btw..ställer ni av era hästar på sommaren lite?
Funderar om mina kanske ska få 14 dagars hel vila?
Men sen läste jag något att minst tre veckor om det ska ge rätt viloeffekt men, äh, kan ju både för min och deras skull gå en gyllene medelväg..