EmmaW

Trådstartare
Jag har upptäckt att jag inte fått en del notiser om inlägg i en tråd jag startat och bevakar. Jag får inte heller alltid notiser när någon gillar eller citerar ett inlägg. Varför? :confused:
Jag har inställt att jag ska få dessa notiser och jag kollar alla så det är inte att jag ignorerat dom.

Jag har samma problem men med PM. På telefonen får jag inga notiser för PM och när jag går in själv och tittar står PM:en som lästa trots att de inte är det.

Samma problem här, får inga notiser om nya inlägg i bevakade trådar och smileysarna hamnar alltid först i inlägget så man måste klippa och klistra för att dem ska hamna där man tänkte.
Det första på mobilen och dator.

Jag har upptäckt att jag inte fått en del notiser om inlägg i en tråd jag startat och bevakar. Jag får inte heller alltid notiser när någon gillar eller citerar ett inlägg. Varför? :confused:
Jag har inställt att jag ska få dessa notiser och jag kollar alla så det är inte att jag ignorerat dom.
Jag har inte fått en enda notis på minst en vecka nu, och jag bevakar flera trådar.
Ibland är det som att vissa trådar jag bevakar glöms bort, jag har tex. inte fått någon notis från en viss tråd också ser jag den tråden, kollar den, nästa dag får jag notiser igen....

Jag får notiser precis som vanligt, vad jag vet.

När det gäller notiser är det som jag förklarat sedan de kom så att om man inte går in och läser i en tråd efter att man fått en notis om nytt inlägg får man inga nya notiser om den tråden, om man inte går in och läser i den igen. Detta bla för att man inte skall spammas ner med notiser för varje nytt inlägg.

Frågan är då om dessa notis-problem beror på detta, eller kanske på något annat.

En annan möjlig orsak skulle kunna vara gammalt cachat innehåll som ställer till det på något sätt.
En variant är då att ni som har problem ser till att rensa er cache och coockies.
Möjligen kan en ctrl+F5 på den sida man har problem lösa vissa saker, kanske smilies först i editorn.

Problemet med sådana här problem är att det verkar fungera som det skall för mig och troligen de flesta, vilket gör det svårt att felsöka.
Om problemen kvarstår skulle det vara intressant att veta vilken plattform ni använder och vilken webbläsare.

Jag får notiser precis som vanligt, vad jag vet.

När det gäller notiser är det som jag förklarat sedan de kom så att om man inte går in och läser i en tråd efter att man fått en notis om nytt inlägg får man inga nya notiser om den tråden, om man inte går in och läser i den igen. Detta bla för att man inte skall spammas ner med notiser för varje nytt inlägg.

Frågan är då om dessa notis-problem beror på detta, eller kanske på något annat.

En annan möjlig orsak skulle kunna vara gammalt cachat innehåll som ställer till det på något sätt.
En variant är då att ni som har problem ser till att rensa er cache och coockies.
Möjligen kan en ctrl+F5 på den sida man har problem lösa vissa saker, kanske smilies först i editorn.

Problemet med sådana här problem är att det verkar fungera som det skall för mig och troligen de flesta, vilket gör det svårt att felsöka.
Om problemen kvarstår skulle det vara intressant att veta vilken plattform ni använder och vilken webbläsare.
Mitt beror inte på hur systemet med notiser är uppbyggt. Det känner jag till och det är inte problemet hos mig.
Hur tömmer man cookies m.m från en iPhone? O_o det kan jag testa.

Liknande trådar

Bukefalos Jag kan inte följa en tråd för att jag har trådskaparen på Ignorera. Jag har manuellt valt att följa tråden men får inga notiser när nya...
Svar
10
· Visningar
812
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
2 783
Senast: Daff
·
Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
849
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
492
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Halt efter vila
  • Uppdateringstråd 30