nostradamus 972

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pastejja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 471

pastejja

Trådstartare
Har försökt att hitta info om honom, men det enda jag hittar är i stort sett att det går bra på tävlingarna. Jag hade tyckt det var spännande att veta mer om honom, och gärna hur hans avkommor artar sig etc.
Det nda jag vet om mödernet är att det är ett irlänskt fullblod, finns det mer att tillägga?
U

Sv: nostradamus 972

Har sett en som gått dressyr till LA/LB, minns inte riktigt.
Han är fint byggd, korrekt i ben osv.
Pigg och levnadsglad!

5307577.jpg

Puffar för jag vill också veta!

Himla synd att han inte är i avel i år när mitt sto ska bli med bebis. Har velat betäcka med honom i massor med år!

Som jag uppfattat det så kommer han tävlas och ej samtidigt gå i avel, liksom tidigare år.

Ser fin ut. Låter trevligt med en levnadsglad häst! Sådana kan vi inte få för många av :)
U

Ja, jag skrev ju att han inte ska gå i avel. Precis det. Behöver ingen förklaring.

Men syster ringde ändå Svante Johansson och dubbelkollade för min skull ;)

Som du nog redan vet så är Nostradamus u ett fullblodssto som heter(hette?) Sunjit. Hon var E;Junius(USA) U;Gueranne(IRE)och föddes 1985 och importerades till Sverige 1988 från England.
Lite kuriosa; Junius var efter en hingst som hette Raja Baba som tydligen var rätt berömd i USA. Hittade denna artikel om hans död 2002 då han var 34 år gammal?
http://news.bloodhorse.com/viewstory.asp?id=11972

Har ett sto e. Nostradamus, hon har gått LB dressyr och skulle ha börjat hopptävlas men har dessvärre fått väldigt tunna sulor på hovarna vilket resulterar i att hon ofta står med hovbölder. Detta kommer inte från hennes mamma då det stoet efter en hovbensfraktur konstaterades ha extremt tjocka sulor, kanske något att ta med i beräkningen när det gäller Nostradamus :crazy:

Annars är hon precis som den tidigare avkomman väldigt levnadsglad och bussig ställer upp på det man begär och är väldigt vändbar. Hon var nere hos Svante en sväng för att han skulle provhoppa henne och han tyckte att hon gjorde det väldigt bra, men då var hon grön och hade inte hoppat mer än max 15 ggr uppsuttet... Och sen skadade hon sig så det har blivit en betäckning med Corlensky G istället, hon har en 3-åring e. Bocelli sedan tidigare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 765
Senast: Mia_R
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
652
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: igbest
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 831
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka