Nosnät mot damm?

Såklart! Men jag skulle vilja testa när ifall det funkar, men isf ett nät rekommenderat att det funkar för dammkänsliga hästar.

Annars får jag söker svar någon annanstans.
Har bara sett en typ av nät och även använt till en häst med headshaking. Det är de svarta finmaskiga som kommer upp om du googlar på nosnät. Vet inte om det hjälper mot damm men du får prova och se om det kan hjälpa din🙂

Min tant är känslig för pollen, damm, insekter och annat som hamnar i nosen. Nosnät hjälper henne massor (och mig med, jag slipper ramla av när hon skakar på huvudet och hela sig).

Nu har jag köpt ett och testat. Han ogillade det skarpt, bara frustade och slog med huvudet tills jag tog av det :cautious: Men han hostade inte iaf:D Kan dock varit för litet, tog Cob, ska testa med ett full.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
684
Senast: fio
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
379
Senast: tott
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 111
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
23
· Visningar
1 990
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar