Nosgrimma utan tillbakaknäppning

Jovius

Trådstartare
Någon som har tips på snyggt dressyrträns med nosgrimma utan tillbakaknäppning. Min häst får lätt skavsår av sådana tyvärr. Det enda jag själv har hittat är Passier Juno men det kanske finns andra snygga också!:) Just nu rider jag med remontnosgrimma och det fungerar jättebra men det vore roligt med något lite snyggare också.

Sv: Nosgrimma utan tillbakaknäppning

Jag har nosgrimman från Glengordon Lotus på min hästs dressyrträns. Jag inte nackstycket som hör till, det är väldigt smalt, så jag har plockat om grejerna lite och har nämnda nosgrimman till ett nackstycke från Glengordon Ritz (det är vadderat).

Nosgrimman är lagom bred, kanske 2½-3 cm, vadderad, men ändå ganska platt. Det är inte pullback på den. Dock är spännena av mässing/gulmetall, så det gäller ju att man vill ha det...

32446001.jpg

o remmis
Tack för tips!

Har faktiskt nästan bestämt mig för ett GG Lotus. Tycker de ser fina ut.:)

Dyons Working Collection har vanlig knäppning, om man gillar platta nosgrimmor.

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
1 070
Senast: cili
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 427
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
814
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka