Nosgrimma på 3 års testet

HannaPP

Trådstartare
Vad använder ni för nosgrimma på 3 års testet? Kan man ha Pullargrimma eller "stör" det huvudprofilen för mkt?

Sv: Nosgrimma på 3 års testet

Jag hade pullargrimma på min. Tyckte det var dumt att byta alldeles innan ifall att hon skulle bry sig om det + att jag inte hade lust att köpa en engelsk när det funkar så bra annars med pullargrimman.

För mig sker visning alltid i engelsk. Ponnyerna rids ju inte så där är engelsk för mig självklar. Stora hästar kan gå med den vanliga nosgrimman de är vana vid vid ridningen tycker jag. Dock gärna en engelsk vid löshopp o dyl (vet inte hur ridningen ligger i förhållande till de övriga delarna så det är kanske bara knepigt o byta).

Min ponny kommer ha engelsk med aachenfästet bortplockat *fuuuult :p*

Jag hade planerat att ha engelsk nosgrimma vis löshoppningen och aachen vid ridningen men icke. Han ville inte ha aachennosgrimman utan kastade med huvudet då (förmodligen tänderna som spökade) så då blev det remont då det funkade allra bäst och som tur var har han ganska litet huvud så det funkade bra att ha det, såg inte allt för jäkligt ut.

remont nosgrimma är fin på vissa hästar. :) Några fler som har åsikter?

Min hade engelsk o han fick bra poäng så jag rekommenderar det ;) Allt hänger förstås på nosgrimman :D :D

:rofl: då tar jag engelsk! hehe.

hade engelsk igår när jag longerade, han passade inte alls i den så det får bli pullargrimman ändå.

Jag hade vanlig engelsk, då min passa bäst i det. :)
Har faktiskt inte sett nån som använt pullargrimma. Men passar säkert bättre på vissa än engelsk och remont.
:)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SWB Equestrian Weeks med SWBs 3-års championat i dressyr och hoppning går av stapeln på Flyinge Kungsgård mellan 25 september – 6...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Gunnar
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 870
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar