Norskt hästpass??

E

emgard98

Nämligen som så att hästen ska säljas och jag undrar då över hennes norska hästpass. Någon som vet hur det är med ägarbyte och så? Hur går man tillväga och hur mycket kostar det?

Emgard98

Sv: Norskt hästpass??

Jag köpte en ponny med norskt pass, vid ägarbytet skickades det in till rasföreningen och "stämplades". Kostade inte mer än ett vanligt ägarbyte.
Det kanske är olika mellan föreningarna?!?

Sv: Norskt hästpass??

Var det du som skickade in passet då eller vad det säljaren? Är det köpren som betalar?

Det är från Det norske traveselskap. Jag vet inte hur dom har det nämligen, men ska irnga och höra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 315
Samhälle Det här har berörts i tidigare trådar, men egentligen inte fått en egen tråd. Den sill (strömming) och skarpsill som borde utnyttjas av...
Svar
11
· Visningar
961
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama