Norrsken långt söderöver ikväll!

Nethril

Trådstartare
Ni som har möjlighet och inte har en himmel täckt av moln (:rage:) borde bege er ut ikväll och spana mot norr. Mycket aktivitet idag och man har redan sett norrsken ända nere i Skåne :bump:
Prognoserna säger att det verkligen kommer ta fart vid 23-tiden och sedan öka ännu mer kring klockan 02.

För er som har fb, sök på Norrsken så hittar ni en väldigt bra sida där det verkligen strömmar in observationer när det är norrsken på g.

Stackars stackars er som bor söderut och missar majoriteten av alla norrsken :cry:
Tv är helt klart överskattat när en bara kan gå utanför dörren och stirra ut i universum.
Kvällens himmel var ju bara :love: Norrsken, stjärnfall och nästan fullmåne... Allt toppades av en spegelblank sjö som alltihop speglade sig i

Senast ändrad:
Åh. Jag hade velat bo högre upp i vårt hus, för då tror jag vi hade kunnat se. Alternativt ute på landet där det inte finns så mycket ljus.

Hade jag inte jobbat imorn hade jag nog tagit bilen och åkte en sväng och letat nu! :)

Jag vill ju också se! Men inte då! Känns jätteorättvist att det syns i skåne men inte hos mig i halland trots klar himmel och att jag bor på landet :arghh:

Klar himmel men inget tydligt norrsken i Blekinge. Har varit ute sedan strax innan 22. Så trist, efter att ha sett bilder från både Älmhult och Skurup så var förhoppningarna höga :(

Verkar kunna bli en ny chans ikväll, även om det kanske inte blir lika starkt.
Värdena i prognosen säger att det kan dra igång rätt rejält vid nio och ännu lite till vid elva.
Men igår överraskade det ju om kom igång som mest mellan skymning och kl nio. Så man får vara alert hela kvällen ;) Hoppas på mindre moln bara!

Liknande trådar

Hästvård Visste inte riktigt var jag skulle placera tråden, flytta den gärna om den ligger fel.. Men som många(?) av er har koll på så sitter...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 108
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar