normaltemp

S

Silly

har tempat min häst lite vid olika tillfällen för att få fram hennes normaltemp o den har legat på 37,0, 37,2, 37,5 o 37,8. oftast på 37,5, ibland 37,2 o mer sällan på de andra temperaturerna. hur stor skillnad ska man räkna med o ungefär vad kan man sätta som hennes normaltemp? alltid tempad innan ridningen eftersom hon har högre efter att vi ridit (är det normalt)

Sv: normaltemp

hej.. vad jag har hört ska man oxå helst ta tempen på morgonen Men jag har även hört att man kan ta tempen när som helst bara det är samma tidpunkt alla dagar. Men som sagt. innan ridning eftersom dom då har rört sig.

Sv: normaltemp

Mina hästar ligger på morronen vid 37,2-37,3 på kvällen omkring 37,8 grader.....

Det tips jag har fått (vet ej om jag läst eller hört) så ska man tempa morron 3 dagar i rad för att få rätt temp. Sen så får man ju dra snittet någonstans.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 738
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 385
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 492
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar