Normalt för en hanhund?

T

_tinna

Jag har en terrier på fyra år som har bott i familjen i snart tre år. (Omplacerad). Nu till problemet han kan sova i korgen och vakna och börja jucka som värsta kaninen. (har hänt ett par gånger nu på en månad) Helt själv alltså inte mot någon eller något. HUR SKA JAG REAGERA? Han kan inte sluta när han har börjat. Han håller på till ja ni vet vad som händer inte så fräscht Går detta över eller ska han kastreras, tacksam för svar

Sv: Normalt för en hanhund?

Varför skriver man raderat...? Vad menar man?

Till dig som har problemet så vet jag faktiskt inte hur man gör vid sådana tillfällen. Jag har hört om hundar som har drömt och sen "kommit", men inte att det hänt regelbundet och så hysteriskt som det verkar vara för din vovve. Kolla med rasklubben eller veterinären om vad det kan bero på och om det finns något du kan göra.

Varför raderat??????

Jag vill bara veta om det är vanligt och om jag ska nonchalera hans beteende

Senast ändrad av en moderator:

Man skriver raderat för att man inte kan ta bort sitt inlägg när man väl skrivit det. Jag hade inget bra svar på frågan så jag skrev kort och gott "raderat".

Haft haft liknande problem, visade sig vara prostatit och har inte hänt en enda gång sedan jag kastrerade honom.

Kan ju göra riktigt ont på hunden, hade tur med min som inte visade smärta.
När protatan växer/är överaktiv kan det leda till tarmbråck sa vet så jag kastrerade illa kvickt:p. Stackars Kamelen fattade nog aldrig vad som hänt.

Blev direkt av med TS hunds problem, min hund började bajsa normaltjocka korvar igen och fick en jädrans aptit.

Kort svar på frågan: Nej det är inte normalt så som du beskriver det.

Att en hane ibland kan göra det är däremot inte onormalt, men deft inte så här.

Hade det varit min hund, hade jag gått till vet. och kollat upp honom!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 888
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 267
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka