Normalt beteende?

Vaknade i morse av att min snart femton veckor gamla kattunge låg och diade min sedan ett år tillbaka kastrerade honkatt, Tindra.
Tindra låg överlycklig med magen i vädret och tvättade honom under tiden.
Kattungen, Jason, diade helt frenetiskt och det var väldigt svårt att få honom att sluta.
Är detta normalt? Kan Tindra vara skendräktig, trots att hon är kastrerad? Hon har inte haft ungar förut..
Jag har hört att adoptivmödrar (människor, alltså) i vissa fall kan producera mjölk och amma sina barn, funkar katter så?
Är det troligt att han får mjölk, eller ligger han bara och "torrsnuttar"?
Den stora frågan är dock om DE TAR SKADA av dettà? :confused:
Jag är inte alltför orolig för Tindra, för hon säger till om hon inte vill vara med längre, men Jason? Om Tindra tillåter honom att fortsätta under en längre tid, vad händer med hans individuella utveckling då?

Någon annan som har varit med om detta??`

Tacksam för svar!!!
- Jenny

Sv: Normalt beteende?

Jag har varit med om detta eller rättare sagt upplever det fortfarande.
Våran vuxna honkatt håller fortfarande på å diar å det på en perser hankatt.
Det jag har märkt av utav beteendet är att hon gör det för att mysa, dock så om vi börjar klappa henne å hon trivs går hon ändå över till persen å snuttar på honom.

När jag hade 6 kattungar hemma så var det vissa som diade upp till 14 veckor(sedan skiljdes de från mamman.)
Fast det är ju inte riktigt samma situation.. Men jag skulle tro att han inte tar skada av det alls!

Har han alltid gjort det? Togs han för tidigt kanske?

Jag tog hem honom när han var tolv veckor och då hade han nästan helt övergett sin mamma och åt mest vanlig mat (bäbisknaprisar, kött o dyl). Han och brorsorna snuttade lite på kvällen, bara.
Så det borde väl inte vara för tidigt? :confused:

Han har inte snuttat på Tindra varesig före eller efter jag såg detta hända, och jag hade vid det tillfället haft honom hemma i nästan fyra veckor.

Jason är en extremt hungrig (sugen) kille, som är precis lika besatt av min mat (oavsett vad jag äter) som han var av Tindras spenar den gången. Han är så oavsett om han precis har slukat sin egen mat.. :D :D
Jobbar med uppfostringen..

Om det bara hände en gång är jag inte så orolig, men det är kanske inte helt hälsosamt om han fortsätter, eller?
Kanske är det bara för att mysa, för förra helgen hade han försökt med min ena hankatt, berättade kattvakten... :D :confused:

Liknande trådar

M
Övr. Katt Hej, hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig med mitt problem. jag har en hankatt, en honkatt som är dräktig i 2 veckan(Svea) och...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022