Glaesir fra Skumstödum
Trådstartare
Vaknade i morse av att min snart femton veckor gamla kattunge låg och diade min sedan ett år tillbaka kastrerade honkatt, Tindra.
Tindra låg överlycklig med magen i vädret och tvättade honom under tiden.
Kattungen, Jason, diade helt frenetiskt och det var väldigt svårt att få honom att sluta.
Är detta normalt? Kan Tindra vara skendräktig, trots att hon är kastrerad? Hon har inte haft ungar förut..
Jag har hört att adoptivmödrar (människor, alltså) i vissa fall kan producera mjölk och amma sina barn, funkar katter så?
Är det troligt att han får mjölk, eller ligger han bara och "torrsnuttar"?
Den stora frågan är dock om DE TAR SKADA av dettà?
Jag är inte alltför orolig för Tindra, för hon säger till om hon inte vill vara med längre, men Jason? Om Tindra tillåter honom att fortsätta under en längre tid, vad händer med hans individuella utveckling då?
Någon annan som har varit med om detta??`
Tacksam för svar!!!
- Jenny
Tindra låg överlycklig med magen i vädret och tvättade honom under tiden.
Kattungen, Jason, diade helt frenetiskt och det var väldigt svårt att få honom att sluta.
Är detta normalt? Kan Tindra vara skendräktig, trots att hon är kastrerad? Hon har inte haft ungar förut..
Jag har hört att adoptivmödrar (människor, alltså) i vissa fall kan producera mjölk och amma sina barn, funkar katter så?
Är det troligt att han får mjölk, eller ligger han bara och "torrsnuttar"?
Den stora frågan är dock om DE TAR SKADA av dettà?
Jag är inte alltför orolig för Tindra, för hon säger till om hon inte vill vara med längre, men Jason? Om Tindra tillåter honom att fortsätta under en längre tid, vad händer med hans individuella utveckling då?
Någon annan som har varit med om detta??`
Tacksam för svar!!!
- Jenny