Nordsvensk brukshäst som klarat 5mil?

milly

Trådstartare
Det har jag! och dessutom flera 3milare! Någon annan??!
Min (och HÄSTENS!) första 5milare red jag på 5h o 20min. Inte illa! Dessutom med INGA problem med varken PULS eller annat i vet.kontrollen. Hon hade väl runt 50 i puls i målgång... GODKÄND!

Andra femmilaren däremot var det 27grader varmt och då klarade hon inte PULSEN i målgång... PGA värmen! Men runt kom vi utan problem.

Hon har dessutom gått 5st 3milare genom åren! Alla godkända!

Min nordis hon har världens kondition, hon! 42 i puls vid start och 40 i målgång!!!! :eek:Hallå, LÄGRE i målgång! :eek:
DET kallar jag kondition, iaf på en nordis! *stolt*

Stort Grattis. :bump: :bump:

Att rida en godkänd distans tycker jag är en stor prestation, o allra helst på ett kallblod.
Bra kämpat och lycka till i fortsättningen. :)

Milly du kan stolt sträcka på dig!
Det är mycket lättare att rida 5 mil på 3 h på en arab än 5 mil på 5 h+ på ett kallblod.
Jag bockar inför era prestationer :bow: BRA GJORT!
// Linda

Tack så mycket alla! :bow:

Den där femmilaren red jag visserligen för några år sen men tänkte att det vore kul att berätta om det och se om det finns andra som gjort det med sina nordisar!

Senast hon gick en tremilare UTAN PROBLEM var förra året då hon var 20år dessutom!
Många brukar vara imponerade av min BRUKSnordis på tävlingsplatserna. Hon inte bara "klarar av det" utan gör det med RÅGE! Fortfarande efter 3 timmars ridning traskar hon på målmedvetet och energiskt... :)

Hm duktigt men inget mot vad nordisarna klampade per dag i kavvaleriet förr, dom användes bla till att kånka kulsprutor.

/KT

Jag har en korsning bruksnordis/halvblod och han har gått ett par fem-milare, men det var innan jag fick honom. Nu ska jag ta grönt kort och sen ska vi nog ge oss ut och tävla lite till hösten. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?
  • Evolve
  • Vikt o ålder

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka