Nordic vs Klass

towe

Trådstartare
Hej!
Jag står i valet och kvalet mellan de två fodersorterna. Min hund är en Boxer på 1 år. Har varit känslig i magen som valp och är något tunn och omusklad samt liten för åldern. Hon har ätit RC i princip hela sin uppväxt efter att hon började få magproblem (vilket då slutade).

Nordicfodret jag tittar på är det glutenfria.

Sv: Nordic vs Klass

Hej!
Ett litet tips..........Köp en provförpackning av sorterna och prova om din vovve gillar maten.

Färskfoder behöver man inte vänja in hundarna på, däremot om man senare går över till torrfoder igen måste man vänja in dem.

Min ena tik äter INTE varken Klass eller Nordic eller Fodax.
Däremot så äter hon Bravo djupfrysta färskfoder.

Tidigare hade jag en allergisk hund och hans mage var jättebra av Bravo Special.

Det var bara ett litet tips.........

Anledningen att jag väljer mellan de två är för att de är de enda som sälgs i en butik nära mig. Tänkte prova en av varje i morgon.

Nu vill jag inte att detta skall bli/vara reklam.
Men, det fodret som jag ger mina hundar levereras även i dina hemtrakter.
Har en uppfödarkompis som bor i samma trakt som dig, och hon möter upp var 6:e vecka den som kör transporten.
Leverans i Södertälje, Läggesta mm

Kolla deras hemsida och titta på leveranstider.
Good Luck!

Tack. Tiderna var tyvärr mitt på dagen när jag jobbar så det passar inte så bra tyvärr. Känns bättre att kunna gå in i en butik exakt när man har tid och inte riskera att bli utan mat för att man råkar missa en leverans.

Nu har jag provat Nordic och det var mums tyckte hunden. Lite kladdigt tycker jag. Speciellt när jag skulle skära tuben i två delar och det stänkte blod på halva väggen...:o

Ska prova klass också innan jag bestämmer mig men som jag förstår det behöver de äta mer Klass i förhållande till Nordic. Stämmer det?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 250
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 379
Småbarn Hej! Maja 2,5 år har alltid varit kräsen när det gäller mat, eller iaf från ca 1-1,5 års ålder. Hon är modell mindre, men följer sin...
2
Svar
20
· Visningar
39 120
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka