Nordic hundfoder

Sablar22

Trådstartare
Har någon utav er fodrat med Nordic?

Reflektioner?

Ska straxt iväg och köpa lite,
och är nyfiken på andras erfarenheter :laugh:

Sv: Nordic hundfoder

Jag försökte med Nordic på min kräsne rackare. Som med allt annat åt han i början, sen började han vägra det också...
Jag blev trött på att ha kött som stod och blev gammalt så jag satte hårt mot hårt så nu äter han torrfoder.

Annars gillade jag Nordic. Det verkade vettigt iaf, men hann ju aldrig se något resultat på min hund (hade gärna sett att han gick upp lite...).
Sen hade jag lite svårt med lukten. Inte så att det luktade illa, men det luktade verkligen lagård, rått kött, blod och död... Som vegetarian spydde jag i slasken ett par gånger när jag fixade i ordning med hundens mat...

Jag har fodrat med det i ca 3,5 år, och vad kan jag säga, utan Nordics specialfoder hade nog inte min allergihund funnits idag.

Det är det enda foder jag har testat som funkar på henne och hon mår väldigt bra på det, har fin päls, bra hull osv.

Tycker inte att det är särskilt dyrt i längden, men helt klart är det dyrare än torrfoder.

Dyrare än torrfoder, men hundarna äter med god aptit och verkar hålla sig fina på det. Min hane får äta dubbel mängd för att inte gå ner i vikt, så det blir ju rätt dyr kostnad dock. Men den ena hunden gillar inte torrfoder direkt, så hon äter bara så att hon precis klarar sig - vilket jag inte vill ha eftersom hon ställs ut. Och att bara ge den ena funkar liksom inte, så alla får äta det. Jag hoppas på att hanen ska gå upp lite mer i vikt igen, annars får jag ge tillskott av hans vanliga högenergifoder så att han ser fin ut.

Mina hundar gillar Nordic mycket bättre än Klass :)

Bägge mina äter Nordic special+, lill killen började matvägra så då provade jag, och inte behöver jag mig för att han ska äta längre.

Omplaceringstiken åt 12-14 dl torrfoder hos förra ägaren, kommer inte ihåg vad det var för märke, men för en borzoi som aldrig fick springa lös eller gå på promenader så "borde" hon blivit tjock av det, men även hon får Nordic nu och börjar bygga upp muskler och massa, att hennes päls har blivit mycket bättre fick jag på "köpet".

Så jag är jätte nöjd med Nordic.

Trevligt att många är nöjda!
Nellie käkade upp portionen omedelbums
och gick tillbaka senare för att vara säker på
att hon ätit upp allt :D

Hennes hull är bra, men pälsen bedrövlig.
Fick tipset om Nordic och även RC´s högenergi.
Blir en kombination av båda för att se om pälsen
blir godkänd.

Tänkte bara uppdatera lite..

Från det att hunden har varit i stil med
"Jaha, är det matdags nu..tja jag kanske kan äta då"
Så har hon ändrat sig totalt.
När jag nu närmar mig matskålen på morgonen så kommer
hon rusande, sätter sig och väntar med svansen frenetiskt
viftande.:D

Är helnöjd hittills!

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 497
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hopphästars munnar
  • Födda -21