NÖT KNÄCKARE...Ni som är duktiga på hopp avel, en utmaning !!!

Sv: NÖT KNÄCKARE...Ni som är duktiga på hopp avel, en utmaning !!!

Av de förslag du fått så hade jag tittat mer på Camaro, Nobel och Ludde.

Casir Ask bör också finnas i åtanke, en otroligt stark förärvare!
 
Sv: NÖT KNÄCKARE...Ni som är duktiga på hopp avel, en utmaning !!!

Majim G räknas väl som multi mot hopp? Varför inte göra en ny sådan om den blev lyckad?
/U

Får jag säga mitt så skall hon absolut inte ta Majim igen. Det bra som finns i den avkomman kommer enbart från stoet.
 
Sv: NÖT KNÄCKARE...Ni som är duktiga på hopp avel, en utmaning !!!

Får jag säga mitt så skall hon absolut inte ta Majim igen. Det bra som finns i den avkomman kommer enbart från stoet.

Ok, jag har ju varken träffat sto eller avkomma, men Majim G har lämnat bra förr? Vad har du emot Majim G?
/U
 
Sv: NÖT KNÄCKARE...Ni som är duktiga på hopp avel, en utmaning !!!

Av de förslag du fått så hade jag tittat mer på Camaro, Nobel och Ludde.

Casir Ask bör också finnas i åtanke, en otroligt stark förärvare!


Är klart inne på din linje, vad tror du om Caremé, om han nu kommer tillbaka.
 
Sv: NÖT KNÄCKARE...Ni som är duktiga på hopp avel, en utmaning !!!

Jag har träffat både sto och hennes avkomma, så jag vet vad stoet är och vad hon lämnat efter denna avkomma. Majin har endast några bra avkommor efter sig, inte den toppen av avkommor som man tycker att han ev. skulle lämnat. Därav att jag inte tycker att hon skall använda sig av honom igen. Det enda Majim nedärvde till denna avkomma var lite av sin exteriör, och tyvärr då hans dåliga egenskaper.
 
Sv: NÖT KNÄCKARE...Ni som är duktiga på hopp avel, en utmaning !!!

Jag har träffat både sto och hennes avkomma, så jag vet vad stoet är och vad hon lämnat efter denna avkomma. Majin har endast några bra avkommor efter sig, inte den toppen av avkommor som man tycker att han ev. skulle lämnat. Därav att jag inte tycker att hon skall använda sig av honom igen. Det enda Majim nedärvde till denna avkomma var lite av sin exteriör, och tyvärr då hans dåliga egenskaper.


Vad för dåliga egenskaper? Vore intressant att veta?
Jag såg stoet med föl på årets fölmönstring och varken storlek eller exteriör var väl så fantastiskt? Dåliga egenskaper kanske kan komma från modern och Majim är oskyldig.
 
Sv: NÖT KNÄCKARE...Ni som är duktiga på hopp avel, en utmaning !!!

Vad för dåliga egenskaper? Vore intressant att veta?
Jag såg stoet med föl på årets fölmönstring och varken storlek eller exteriör var väl så fantastiskt? Dåliga egenskaper kanske kan komma från modern och Majim är oskyldig.

Nu tycker jag att ni skall lägga ner detta paj kastandet.:mad::mad:
Jag har ALDRIG på någotvis påstått att mitt sto skulle vara perfekt, det ända jag ville ha var nya uppslag till en hopp hingst, då jag själv inte sysslar med den biten.
Inget annat !!!!!!!! Och tack ni alla som kom med era funderingar.:idea:
 
Sv: NÖT KNÄCKARE...Ni som är duktiga på hopp avel, en utmaning !!!

Pladdermadde är inte den, den utger sig för att vara utan någon annan,
 
Sv: NÖT KNÄCKARE...Ni som är duktiga på hopp avel, en utmaning !!!

QE själv kanske inte platsar in men han har väl lämnat åtskilliga dubbeltalanger som både rör sig och hoppar grymt bra? Sen är väl de flesta av god storlek och modern modell?
Kanske skulle kika lite extra på hans avkommor? Se om du kan tänka dig att använda honom?
Come Back II borde väl med sin fina stam lämna dubbeltalanger?
 
Sv: NÖT KNÄCKARE...Ni som är duktiga på hopp avel, en utmaning !!!

Nu tycker jag att ni skall lägga ner detta paj kastandet.:mad::mad:
Jag har ALDRIG på någotvis påstått att mitt sto skulle vara perfekt, det ända jag ville ha var nya uppslag till en hopp hingst, då jag själv inte sysslar med den biten.
Inget annat !!!!!!!! Och tack ni alla som kom med era funderingar.:idea:
Eftersom Shady ägnar sig åt Pajkastning konstaterar jag bara att allt dåligt rimligtvis inte kan komma från hingsten? Ditt sto är säkert ett alldeles utmärkt sto, men är det verkligen möjligt att allt ont kommer från Majim G? Med en hingst i den prisklassen kan man väl knappast vänta sig några under?
Är du beredd att satsa på hoppavel, så kolla istället resultat efter resultat på allt du kommer över, för att se en genemsam linje om vad som gett förstklassig avkomma, kontakta framgångsrika uppfödare/hingstägare istället.
 
Sv: NÖT KNÄCKARE...Ni som är duktiga på hopp avel, en utmaning !!!

Eftersom Shady ägnar sig åt Pajkastning konstaterar jag bara att allt dåligt rimligtvis inte kan komma från hingsten? Ditt sto är säkert ett alldeles utmärkt sto, men är det verkligen möjligt att allt ont kommer från Majim G? Med en hingst i den prisklassen kan man väl knappast vänta sig några under?
Är du beredd att satsa på hoppavel, så kolla istället resultat efter resultat på allt du kommer över, för att se en genemsam linje om vad som gett förstklassig avkomma, kontakta framgångsrika uppfödare/hingstägare istället.

Jag har mkt duktig avelsfolk bakom mig, och meningen med denna "nötknäckar fråga", var att se hur andra tänker och resonerar. Vårt val av hingst är 100% inte färdigt men det står nu mellan två individer, och det kommer att bli vinterns sysselsättning, genom nogrann genomgång vad hingsten själv har gjort, härstamning samt avkommor.
Vi är helt med det klara vad vårt sto behöver, och det sätter vi i första rummet, vid val av hingst.
 
Sv: NÖT KNÄCKARE...Ni som är duktiga på hopp avel, en utmaning !!!

Cardento, kikat på han?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 336
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 273
W
Avel Jag skulle gärna vilja veta, om det det finns ett avelsråd eller liknande i Sverige, där man kan få ett ärligt och seriöst svar på...
Svar
8
· Visningar
1 098
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp