Nödvändiga prylar!

Sv: Nödvändiga prylar!

Denna gången ska vi ha en ny barnvagn, var ute i helgen & fastnade för en Emmaljunga edge duo

Har köpt en Emmaljunga Smart Duo, en lightvariant av Edge (mindre lull lull) och den fungerar jättebra på grusväg och även på dålig asfalt. Bor på landet med gångavstånd till mindre samhälle, så det var ett måste att den skulle fungera på ojämt underlag.

Glömde nämna babyskyddet i mitt förra inlägg. Det hade jag inte klarat mig utan. Kör mycket bil och när jag är och handlar sätter jag babyskyddet i kundvagnen. Smidigt.
 
Sv: Nödvändiga prylar!

KL
Har en sexveckors hemma och så här tycker jag:
Måste:
Vagnen
Skötbord med mobilen över. Vi kan lägga sonen gallskrikande där och då blir han lugnt och tittar på sin mobil:)
Handdukar och mjuka bomullsfiltar
Bodysar
Byxor med fötter OM det är knäppning i grenen. Finns en del med knäppning ner i ena benet och det är värdelöst tycker jag.
Sittern, sitter glatt där och tittar på när vi lagar mat.
Babyskyddet till bilen.
Mössa, anpassad efter vädret.
Engångstvättlappar, såna man blöter själv inte färdiga våtservetter.
Blöjer så klart ;)
Väskan till vagnen, används dagligen.
Badbalja (har inget badkar och för liten diskho).
Termometer

Bra:
Spjälsängen även om han mest sover där dagtid.
Fårskinn.
Bärsele.

Hm nu kommer jag inte på mer
 
Sv: Nödvändiga prylar!

Som inbiten hårdrocksfantast kan jag inte hålla med dig. Så länge kläderna är mjuka och bekväma spelar det väl ingen roll vad de har för färg eller mönster ?

Mitt senaste inköp till min kommande bebis är en tröja med Kiss-loggan på (Den amerikanska hårdrocksgruppen Kiss, inte urin)

Jag älskar Kiss och älskaar tröjan!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp