Nödvändig utrustning för hunden?

Basilika

Trådstartare
Om allt går som det ska så hämtar jag min nya hund i helgen. Jag har inte haft hund på 7 år så när jag var i djuraffären häromdagen så blev jag alldeles stum av alla roliga, men kanske inte nödvändiga, prylar som finns att köpa till voffsegull mu för tiden.

Men, vad ingår i basutrustningen?

Jag inser ju det uppenbara: mat, koppel, klotång osv. Men vad mer är nödvändigt eller praktiskt?

Sv: Nödvändig utrustning för hunden?

Räcker det inte med sängen och soffan ;)

Bajspåsar ja, det hade jag förträngt. De finns ju i en massa roliga färger nuförtiden, med käcka små behållare till :)

Ett litet apotek är alltid bra att ha hemma ifall olyckan är framme.

*sax med rundade spetsar
*fästingplockare och pincett
*termometer (man kan använda sin egen, köp skydd på apoteket)
*vaselin
*elastisk linda
*gasbinda
*förbandsvadd
*koksaltlösning
*tejp att fästa bandage
*sterila kompresser
*bomull
*tandstensskrapa (kan vara bra att ha, lär hunden från början att skrapa tandsten, att sanera hundmunnen hos veterinären är en dyr historia)
*öronrengörning
*sårrengörning
*blodstoppande kan vara bra att ha, tex om man klipper i pulpan vid kloklippning

Jag tycker det är bra om hunden har en alldeles egen bädd dit den kan gå om den vill vara ifred!:idea:

min har koppel, klotång, halsband (2 stycken), bia-bädd, schampoo och en egen badhandduk, matskålar och några få bollar och nån leksak modell aktivering som är värdelös men som var hiskeligt dyr. Långlina har vi också, samt spårsele, vanlig sele och reflexer av olika modeller samt flytväst.

Långlina och selar använder vi nästan aldrig. Flytvästen har varit kanon, men det är för att vi åker mycket båt.

Det kanske är så, det är bara det att jag har förstått av den här rasen att de så gärna vill vara nära (L)

Leksaker ska inhandlas :) Flytväst har jag köpt på tradera, jag har ju också båt.
Köper man hundschampoo i djuraffären?

Köp inga hysteriska mängder leksaker bara:)

Kongen är en höjdare, även som ensamaktivering om man proppar den full med "gojs":bow:.

H323-s_663.jpg

Och med en "normal" hund är de nästintill oförstörbara.
Små pipleksaker bojkottar jag, hunden blir (iaf min) stressad av pipandet och gnager än mer frenetiskt, jag själv klarar inte av ljudet.

Köp inga hysteriska mängder leksaker bara:)

Kongen är en höjdare, även som ensamaktivering om man proppar den full med "gojs":bow:.

H323-s_663.jpg

Och med en "normal" hund är de nästintill oförstörbara.
Små pipleksaker bojkottar jag, hunden blir (iaf min) stressad av pipandet och gnager än mer frenetiskt, jag själv klarar inte av ljudet.
Vad är Kongen för något? Är det den på bilden?

Edit: Ser ut som en riktigt kul grej :)

Schampoo kan köpas i djuraffären, jag kör vanlig grönsåpa plus hundbalsam på mina. Man får dock inte använda schampoo till oss människor då det har fel ph.
Eventuella borstar/kammar med kanske?

Kongen är den som är på bilden, finns i flera storlekar efter hund. Mycket tålig gummisak som är öppen i "botten" och perfekt att stoppa godis och liknande i.

Joo men jag hittade inga sånna! Sen fanns det en jättesöt behållare, ett rosa hundben men dom var också slut nästa gång jag gick dit för att speciellt köpa en, drygt!:D

Borstar och kammar går bort, vovve har ingen underull, bara en kort blank överpäls :D Men kanske någon trasa att "polera" med?

Liknande trådar

Övr. Hund Ja vad kostar en hund i månaden egentligen? På ett ungefär då, går väl inte och säga exakt. Tänker mig en stor hund, berner...
2
Svar
27
· Visningar
4 144
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 569
Senast: stintans
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 763
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka