Ni vana ryggsäcksbärare

Försök att hitta en mindre säck att provgå med - hade du bott närmre hade du fått låna min. Den har varit helt suverän. Den ligger mest och vilar just nu. Kanske finns dom begagnade - är ju lite specialanpassad för kvinnor. Shosho 60 L.Visa bifogad fil 14696

Jag har exakt den och skulle aldrig fixa en större säck, den passar bara inte. Jag har dessutom väldigt kort rygg även för att vara kvinna (mina 167 cm är mest benlängd :D). Jag tycker Shoshon är enormt bekväm för att vara så stor.
 
Oftast behöver man vänja sig, och lära sig hur ryggsäcken skall ställas in och packas så att tyngden fördelas rätt. Sen måste man variera och flytta belastningen lite emellanåt när man går. Är man otränad eller bär tungt längre sträcker är det inte ovanligt, snarast tvärtom, att man får riktigt ont i början.
 
Jag har lång rygg men "kvinnosäcken" passade mig absolut bäst när jag provade olika. Och alla facken i den modellen är dessutom suveräna. Man kunde alltid komma åt det man ville.
 
Jag har överlevt helgen! :banana:
Det har gjort ont typ överallt i omgångar men det tror jag är mest ovana och i grunden problemaxlar.
Jag har fått justera om säcken flera gånger under tiden, omväxlande haft tyngden på höfterna och både ock. Jag har varit tvungen att justera upp och ner höftdelen för att inte få tryck på utstickande ben för länge men det har gått.
TROTTS att säcken vägde 18kg från början (5,5kg var vatten) !

Till sommarens fjällvandring ska vi ju inte behöva kånka vatten så då hoppas jag kunna hålla det nere till mer rimliga 15kg.
 
Jag vandrar inte med ryggsäck men bär barn på ryggen varje dag. Han väger 18 kg och vägrar sitta rakt utan hänger ofta åt ena sidan för att prata med mig eller se bättre alternativt hoppar upp och ner i takten till sången aom han övertalat mig att sjunga ;). Selen sitter inte så bra som en vandringsryggsäck men jag får inte ont = mycket handlar nog om vana. Bygg upp musklerna långsamt inför nästa tur är mitt helt opoffsiga tips.
 
  • Gilla
Reactions: ptr

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp