Ni som va på Strömsholm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 926
P

piggis_83

Köpte ni ngt där? Fanns de mycket o va det några bra utställare?

Sv: Ni som va på Strömsholm

äää det var rätt pissigt faktiskt och allt regn gjorde inte saken bättre. Men jag köpte ett nytt träns för mitt gick sönder.

jag köpte bara ett par lindor, tyckte inte att det fanns ngt roligt faktiskt, och inget särsk billigt heller :mad:

Jag gjorde ett jätte fynd och köpte ett HW vintertäcke med 370 g fyllning till min unghäst jag gav: 600:- Men det hade kostat 1885:- :love: :love:
Grimma till unghästen för: 45:- Hade kostat: 119:- :)
Ihopknycklad vatten bägare = så att man slipper ta en massa plats med hinkar osv, jag gav: 50:- Hade kostat: 98:- :D
Ett par svarta termoridbyxor till dottern som hon gått kan ha i vinter för: 200:- Hade kostat: 598:- ;)
2 st piktröjor a`50:- st: Hade kostat a´100:- st. :smirk:

Och här kommer fortsättningen :angel: :angel:

1 par helskodda ridbyxor skodda med sammetsliknade matrial: 50:- för det fattades en knapp = Mycket lätt att sätta dit :) : Hade kostat: 250:- eller vad det nu va. :smirk:
1 Schabrak till A-ponnyn: 50:- Hade kostat 100:- tror jag det var. ;)

Hmmm tror jag fick med allt nu :love: :angel: :love: :angel: :love: :angel:

Jag fyndade!

Fick ett Domani skrittäcke i blått ylle med guldkant för 500 kr :D

sen lite annat också..

Ja, så tråkigt med allt regn! Köpte JW schabrak och luva samt set med benskydd, senskydd och låga bak från typ cartago eller nått. :banana:

Jag fyndade lite grann.

Jag var där både fredag och lördag, och handlade (som tur var) på fredan när det var uppehåll hela dan.

Jag köpte ett fleecetäcke till lillskrutten (marinblått med gul passpoal och kryssgjordar) för 149 kr. Lila ponnyschabrak för 99 kr. Det blev även en kavaj till en av döttrarna, men den fick jag bara ca 100 kr billigare än ord pris.

Sv: Jag fyndade lite grann.

*knappen*

Jag tyckte också att utbudet var dåligt. Jag fattar liksom inte varför de har 30 000 grimmor med sig och bara två sadelgjordar av varje längd typ.
Men jag handlade lite ändå. Broderat hoppschabrak 250, handskar och lite annat småkrafs.

Det var inte alls många som var där som ställde ut. men jag shoppade massor iaf :) Lädergrimma, träns, 2schabrak, helosan, arnika, ridsrumpor, vantar, ludd och sadelpad. Man ska ju passa på när man ändå är där. För häromkring finns det inte många hästaffärer. Vi hade iaf uppehåll den dagen vi var dit, så jag tyckte det var roligt .

SanchoPancho skrev:
set med benskydd, senskydd och låga bak från typ cartago eller nått. :banana:
Var hittade du dom??? Jag letade efter såna men hittade inte.... :(

Jag shoppade loss rejält, regnet till trots:
* Ett svart träns m pullarnosgrimma
* Ett schabrak
* Ett pannband
* Ett tävlingstäcke i grön fleece m silverpaspoal
* En transport :angel:

//Alice

När jag va på Strömsholm för ett par år sen fanns det inte heller många utställare, lite tråkigt på en annars ganska stor o populär tävling ju!!
Jaja nu längtar jag till Falsterbo, ska shoppas lite där hihi ;)

Första gången jag var där. Tyckte det var väääldigt lite utställare jämfört med ex. globen och falsterbo.
Mkt transportuställare dock.

jag fyndade lite, köpte ett flugtäcke från Domani för 300:-, ordinarie pris var 600:-. Sen köpte jag ett par jättesnygga stövelskaft i italiensk kalvläder.

Jag tyckte att utställningsområdet var litet i år? Eller är det bara jag som inbillar mig kanske. Blev inte så mycket inhandlat för min del, en brun lädergrimma, en vanlig grimma med grimskaft, en tobaccofärgad lädergjord och en flaska liniment.
Letade efter ett träns i xfull i tobacco eller åtminstonde någon liknande färg, men hittade inget, som vanligt...

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
357
Senast: Hedwig
·
Fritid Ska till Strömsholm på torsdag och av någon anledning tror jag det kan finnas en och annan bukefalist som har varit där. Sista dagen... 2
Svar
22
· Visningar
788
Senast: Michellan95
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
875
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Stora canvasburar
  • Kattbilder #10