Ni som skor...

Conversation Piece

Trådstartare
Vad är bäst, att ha både ett smidesstäd och en sådan där smidig liten skostol med hjul som man inte kan smida på eller att ha bara en skostol som man kan smida på? Är det värt pengarna att köpa ett separat smidesstäd? Jag använder bara travskor. Det brukar inte behövas så mycket kraft för att smida dem att det behövs ett städ, tycker jag. Men å andra sidan tycker jag att de mer stabila skostolarna som man kan smida på är så otympliga och tunga. Men Hådén kanske har rätt när han säger: "Du tjejen, orkar man inte lyfta stolen, så ska man inte sko heller." :rofl:

Sv: Ni som skor...

:D Jag har en såndär stabil sak, visserligen är den ganska otympligt tung, men hellre det än dra omkring på ett städ som är ÄNNU tyngre...eller skulle du springa fram o tillbaka när du riktar menar du ?

Godmorgon,

Ja, det får ju bli till att springa fram och tillbaka då. Men jag har kommit på en sak till som är krångligt med att ha ett separat städ och det är ju när man ska ha med sig grejerna på tävlingar. Det får nog bli en skostol med smidesplatta. Det har jag ju alltid haft förut, men de där små med hjul ser ju så smidiga ut...

Jag har funderat på om amn inte kan sätta hjul på den tunga..hjul som man kan "dra upp" när man riktar typ så inte den far iväg när man slår...

Om du inte skor så mycket kanske du klarar dig med en sån liten smidesplatta. Personligen skulle jag aldrig klara mig utan ett smidesstäd. Tyvärr var det någon som snodde mitt gamla ASTUNGA städ som jag jämt släpade med mig i bilen förut när jag skodde mycket (mest ridhästar). Det var helt suveränt.
Idag har jag ett mindre städ (30 kg), det är också mindre bra men det funkar i af. Numera skor jag ju bara mina egna så jag kan ju acceptera att svära en ramsa när jag inte får skon riktigt som jag vill på en gång för att städet är för smalt..

Min lilla dotter, 159 cm, knappt 50 kilo, har löst detta på ett lite annorlunda sätt när hon ska sko (skor bara våra egna). Hon tvingar sin sambo att följa med.... Han är stor som en medelstor oxe och plockar upp städet och bär runt på det utan att det märks att det är tungt.

Personligen gillar jag den lilla stolen och städet, blir inte värre än att släpa med den tunga stolen. Tycker att det är lättare att gå 2 gånger...... Den tunga är ju jättebra, men ack så otymplig.....

:angel: Jag vet en som tillverkar finfina lätta städ på trefot som man kan ha "med sig" så man kan rikta skon medans man har hoven uppe!
Och självklart anv jag själv ett sådant.. Ridskor är dock sönt att rikta på det "riktiga" städet.

PM: gärna för info/bild om/på städet.

Javisst ja, den modellen hade jag precis glömt! Jag har minne som en guldfisk, jag stod ju och tittade på ett sånt för någon månad sedan. De verkar helt perfekta för mig.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 933
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ibland fastnar jag i någon hopplös känsla av att alla människor är så hatiska och jag känner mig så obekväm i dagens samhälle. Det är...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka