Ni som skaffar valp på hösten..

Gallileo

Trådstartare
Ja, hur gör ni som skaffar valp på hösten efter semestern och allt det där, tar ni ledigt (semester/flex osv) i början eller hur gör ni?

Sv: Ni som skaffar valp på hösten..

tog en egen kull -> ledig 8 veckor (semester+komp), och behåller en valp, som är 8 veckor nu. min sambo är arbetslös och tar hand om valpen framöver. skulle han få ett jobb finns det vettiga människor i närheten som är pensionerade, sjukskrivna, arbetslösa, studerande, you name it! som mot ersättning tar hand om valpen dagtid (väljer självklart i sådana fall att lämna valpen till EN person, eller möjligen två, så den får stabilitet). i teorin skulle jag kunna ta ut en 4-5 månaders ledighet, men det tillåter inte chefen ;)

kl

Har fått en jätte bra chans till en bra valp, jag känner valpens föräldrar och vet att det kommer bli en trevlig hund, men hur jag än vrider och vänder på det så finns det nog inte tid tyvärr:cry:
Har jobbat hela sommaren men har inte något fast jobb utan går på ett grav. vik och har fått semestertimmar osv via det och lite övertid, tyvärr så har ju jag (innan jag visste om den här valpen) bokat en resa och tagit semestern på den då.

Så det finns alltså ingen chans att det kommer funka egentligen? finns inga andra alternativ?

det kan ju funka om du har någon i din omgivning som kan tänka sig att hjälpa dig. det är inte ultimat, men om du känner att det kan fungera så är det bara att köra.

Jag bestämde mig för att skaffa valp i höst. "Problemet" var att 1: jag jobbade. 2:skulle på ett bröllop i annan stad. 3:hade redan en resa inbokad. 4: skulle flytta. Så jag tänkte att detta var omöjligt nu och jag helt enkelt får leta valp senare i höst/vinter. Men självklart när jag hittade den där valpen som jag verkligen kände var "för mig" och efter att jag "bara" skulle prata med uppfödaren lite, så hade jag för svårt att tacka nej till det...och kom överens med uppfödaren om att jag betalar för valpen men den får va kvar hos dom tills allt var över för mig med resorna, flytten, osv. Sen när det gäller jobbet så kom jag och pojkvännen på en bättre lösning. Då jag ska flytta till grannstaden och skulle pendla till jobbet egentligen, samt att jobbet är "tills vidare" och inte alls säkert jag får behålla det hur länge som helst + vantrivdes verkligen...så bestämde jag mig för att helt enkelt säga upp mig. Vilket jag gjorde förra veckan. Så nu flyttar jag på fredag, och på lördag hämtar jag hem min efterlängtade valp!! :D Och "tack vare" att jag är arbetslös nu så kommer jag ha massa tid för valpen nu i början..och valpen är dessutom redan 4 månader...så har redan letat efter hundvakter och hittat 3 stycken för att ha som säkerhet till när jag hittar jobb igen!

Så det är ju tack vare att uppfödaren var så snäll och gick med på att behålla valpen tills jag kunde hämta hem den och att jobbsituationen löste sig på ett sätt..som jag nu kan ha valp i höst :)

Vad skönt att det löste sig för dig och hoppas du hittar ett bättre jobb:D

Jag får se om det finns någon lösning på det annars får man planera bättre nästa gång:), nu var det en ren slump att jag ens började fundera på att ta valpen. Men när det ändå är som det är, så är det väl inte meningen att skaffa en nu.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 283
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 106
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 657
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka