Ni som lånar ut era hästar till ridskoleverksamhet

Sv: Ni som lånar ut era hästar till ridskoleverksamhet

alltså er häst får gå ngr dagar i vecka på lektioner,vad får ni för det,
minskad stallhyra el ngt annat?

Jag får 50:- avdrag på hyran för varje lektion hästen knallar runt i led :)

För att inte tala om en fullkomligt utmattad häst som tror att de andra hästarna förföljer honom :angel:

50 kr är ju ingenting.. :o

Nej, jag vet.. Jag gör det inte för pengarna, det är mer för att min hästskötare ska få rida på honom på sin lektion, det tycker hon är roligt...

Och det har hänt när ridskolan haft kris med sjuka hästar att han lallat runt på någon nybörjarlektion som han lika gärna kunde gått gratis.

Men vissa har det ju i system att låta sin häst gå i ridskolan för att ha råd med den, och då är det lite lite ja.

På "min" ridskola får man betala ungefär 1000kr mindre i månaden om man har sin häst utlånad till lektionerna :)

alltså er häst får gå ngr dagar i vecka på lektioner,vad får ni för det,
minskad stallhyra el ngt annat?

Hade min ponny utlånad på lektioner, fick ca 50 kr för det per lektion, blev ju ca 20 ggr i månaden kanske- så man fick sig runt 1000 kr i månaden, delar av summan gick till stallhyran och resten fick jag själv.

behövde bara betala 1000 kr i månaden istället för 2945kr som det kostade igentligen, så känade lite på det och då min häst vraganska pigg märkte jag inte av det

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022

Omröstningar