Ni som lånar ut era häsar!

G

Gnägg

Jag skulle vilja att min häst kom ut mer på tävlingar än vad jag har möjlighet till själv. Han tycker ju det är såå roligt. Jag skulle vilja hitta någon som vill tävla honom. Men undrar nu hur ni brukar göra, ni som har lånat ur Era hästar till tävling. Står ni för kostnaderna eller står ryttaren för dem?

Sv: Ni som lånar ut era häsar!

Jag har aldrig lånat ut häst men jag har lånat och detta är min uppfattning.

Ryttaren står för allt som foder, hovslagare, tävlingskostnader, tränar kostnader etc.

Ägaren står för: Försäkring och ev Vet vård.

/Linnea

har ochså lånat ut en häst till tävlingar, då stod ryttaren för start o anmavgift och resan, och det var inget konstigt med det,tävlingarna slutade lyckat och alla åkte hem nöjda o belåtna. mvh anne:banana:

Det beror ju på vilken typ av ryttare du vill ska tävla hästen...

En ruttinerad ryttare med meriter som ska "utbilda" hästen =Du betalar

En ryttare som vill ha en häst att tävla, som kanske inte ha egen häst elller likande = ryttaren betalar

Visseligen har jag aldrig behövt betala för att tävla någon annans häst, och jag är inte ruttinerad har bara tävla LA ponny/häst

Fast nu har jag fått erbjudande av att tävla en annan häst och då är det tänkt att jag ska stå för allting själv, då ägaren inte har de pengarna att lägga ut själv... och jag har inte bestämmt mig om detta ännu! Men troligvis så kommer jag inte tävla hästen, vill att ägaren ska bidra med en liten summa iaf.

om jag ska låna en häst för att tävla så står jag för anm. avg. resa osv.
försäkring står ägaren för.
hästens mat/ skoning- beror på om jag har hästen stående hos mig eller om jag bara " lånar" hästen över dagen.

Det viktigaste är nog att man redan från början är överens om vem som ska betala veterinär och resor till klinik ifall hästen blir skadad.

Det finns inte många jag skulle våga låna ut min häst till. Min syster får låna Musse när jag är gravid. Hon får betala allt som tillkommer för att hon ska kunna tävla, t ex skoning (för om hon inte hade tävlat så hade han fått gå barfota). Men hästen står ju kvar hemma hos mig, så foder och sånt betalar jag.

Det tävlingarna kostar (startavgift, resa, uppstallning) får hon betala själv. Det är ju hon som tävlar, och hon får förstås eventuella prispengar.

Jag lägger mig inte i särskilt mycket hur hon tränar eller tävlar honom, men det är för att jag litar på att hon vill Musses bästa. Jag skulle må väldigt dåligt om jag lät någon annan tävla min häst, och det visade sig att han/hon red på ett sätt som jag tycker är helt fel.

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 047
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
2 030
Senast: Shaggy
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 493
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Gamla trotjänare
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur