ni som kör era hästar,har ni snösulor nu?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare lie
  • Startdatum Startdatum
L

lie

min har guldskor med brodd på sig men inga snösulor ..men har ni det???

Ena pållen har det, men inte den andra. Vilket jag ångrar djupt!!
Nästa skoning blir det sulor på båda. Men jag använder mig av helsulor, inte snösulor. Sbösulor är sämre, enligt mig.... Smaken är som baken delad! :D

Jag har snösulor på alla mina..helt överlägset..även bak om dom har en skada där, annars bara fram....behöver aldrig vara rädd att dom ska halka om det blir kramsnö, hästarna behöver inte gå o spänna sig när det bygger under....jag har haft hästar som fått korsförlamning för dom sprungit o spänt sig när det "ballat under"...

Jag har det på mitt varmblod, runt om (guldskor + sulor) fast han körs iofs inte.

Men dom andra travarna i stallet har inte sulor, vet inte varför. Själv tycker jag det är ett måste.

Nix. Har guld fram å så några holländska (tror jag det var... :crazy: ) med brodd bak.
Känns lite onödigt att slänga på snösulor när vi har typ 3 snödagar här nere... :smirk: Dessutom så har min pålle bara tagit det lugnt i vinter, så dom dagarna kunde han gott få vila.
Men hade jag bott längre norrut så hade jag definitivt satt på snösulor. Finns inget värre än klampar!

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
259
Senast: Unafraid
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
236
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
296
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 303
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar