Ni som känner igen olika blomsorter - titta!

Sv: Ni som känner igen olika blomsorter - titta!

kan tyvärr inte tillföra något nytt, men jag instämmer med en del föregående :D
1) borde vara någon form av Clematis, med de fluffiga fröställningarna. Svårt att veta utan att se bladen, kanske Clematis tangutica? *gissar bland de få jag känner till*
4) kan säkert vara en hortensia, Hydrangea av något slag.. finns inga (vissna) blomställningar kvar?
7) tror jag som moiran, kaprifol!

Ang. den sista blomman drar jag till med en jättevild och kanske galen gissning, men någon slags höstanemon kanske? Vitrosa blommor på låånga stjälkar...

Lever den fortfarande? Jag har häcken full just nu men kommer gärna och hämtar den annars! :banana:

Stammen ser ut att leva i alla fall. Bladen verkar dock ha vissnat pga frosten men det finns några små gröna som ser levande ut. Har fått ett annat eventuellt omplaceringserbjudande med inväntar svar från de i kväll. Om de inte vill ha är du varmt välkommen att hämta dem (jag har faktiskt två, men den ena är fortfarande nergrävd i en rabatt). Bor du i närheten? Kan PM:a bättre bilder om det verkligen är intressant så du kan avgöra om den ser levande ut och är värd att hämta.

Frosten dödar så står den ute är jag rädd att den inte går att rädda. :( Jag bor några mil bort, inte alls långt.

Den ena har stått ute i frost och den andra i uterummet som verkat vara frostfritt. Men den såg frostnupen ut redan när jag tog in den där. Men tack för informationen då slänger jag dem i stället:).

Liknande trådar

Hemmet Jag har ofta med mig 1-2 mackor till stallet och snart börjar det bli för varmt att bara ha med dem i en vanlig matlåda. Jag har... 2
Svar
23
· Visningar
943
Senast: Krålus
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
762
Senast: Unafraid
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka