Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den får inte i sej allt den behöver om den bara äter rått kött.
Har dock fått för mej att Best in Show (finns på Willys) är ett skapligt lågpris foder. Vet flera som har det o är nöjda med det. Dock kör dom lam o ris ej standard fodret.
Min golden har prövat massor med hundmat eftersom hennes hud inte mådde bra (vi var hos vet oxå). Vi har prövat många dyra/fina märken men inte blev hon bättre...så fick jag lite ont om pengar och behövde köpa ett billigare foder en stund. Letade och kom fram till att Best in Show lamm och ris verkade minst dåligt av de billiga! Märkte ganska snart att hon blev mycket bättre i huden och det verkar fungera jättebra nu när vi haft det ett tag. Så fin som hon är nu har hon inte varit på 3 år. Kan inte vara en slump...
Har du provat ett dyrare foder som innehåller lamm och ris?
Varför prova när det finns ett billigt som fungerar?
Har du provat ett dyrare foder som innehåller lamm och ris?
Samma tillvägagångssätt gör jag också. Gällande avföring: Ju mer som kommer ut där bak desto mer onödiga ingredienser innehåller fodret som du betalar för anser jag. Jag har provat eukanuba lamm/ris när dom hade reklamkampanj i affären men gick tillbaka till Robur lamm/ris. Hundarna fungerade utmärkt på båda men avföringen skilde sig avsevärt i mängd. Och robur var billigare. Sen om man jämför dyrt och billigt foder så KAN billigt foder bli dyrt för du kanske måste ge mer mängd/dag. Som sagt: Hundfoder är en hel jungel.Är ingen foderexpert men skriver ändå.
Jag går mycket på vad som kommer ut bakvägen när jag väljer hundfoder, skulle aldrig ge något som får hunden att lämna "elefanthögar" eller lös avföring.
Sedan går jag på hur hundens päls, hud, hull och muskelmassa ser ut och givetvis att hunden uppskattar maten.
Min hund äter nu Standart Vild med hjortkött som han älskar och lämnar efter sig små fasta högar två ggr om dagen.
Man får helt enkelt testa dig fram vad ens hund mår bra av och tycker om. Tänk bara på att vara försiktig vid övergången mellan olika foder om du bestämmer dig för att testa något nytt så inte magen far illa av omställningen.