Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svarar på din sista fråga först...Hur vet man?
Jag är blond, vad ska jag ha för skostorlek?
Det var elakt , men kulJag är blond, vad ska jag ha för skostorlek?
Allt beror på vad grovfodret innehåller. Om grovfoder inte räcker, behöver du komplettera med kraftfoder. Kompletterar du med annat än det som behövs, kan det bli totalt fel.
Fast egentligen är inte frågan så dum. För om man ställer den vissa "foderrådgivare" kommer man att få svar.Dum fråga- dumt svar tycker nog majoriteten....Kul att bjuda på skratt.
Jag är blond, vad ska jag ha för skostorlek?
Allt beror på vad grovfodret innehåller. Om grovfoder inte räcker, behöver du komplettera med kraftfoder. Kompletterar du med annat än det som behövs, kan det bli totalt fel.
Det var väl inte alls en dum fråga? HUR VET MAN frågar hon!!
NU gör du det ju själv, ger tips på foder utan att veta vad hästen egentligen behöver......@Dolce
Vill ge ett tips på Dodson&Horells Build Up Mix, den är kanon för hästar som behöver bygga och ha det lilla extra inför att träningen trappas upp! Din häst är ju dessutom ganska stor (baserat på höjden) och kommer säkert att behöva mer än bara hö!
Om höet inte räcker beror det ju mer på varför än att just ett specifikt foder alltid är bra. Så det är farligt att rekommendera ett visst foder när man inte har alla fakta.Ja. Om höet inte räcker till kommer den behöva kraft och då är det ett bra tips
Men skrev ju att först och främst skall höet kollas
Ja D&H är bra foderfabrikat som har massor med olika typer av foder för att kunna passa till olika typer av hästar och foderstater. Det har ju inte varit tal om olika fabrikat utan att rekommendera ett visst utpekat foder när man inte har alla förutsättningar klara för sig.Men snälla du, farligt?
D&H är ett sjukt bra foder och det har täckt upp det mesta till alla mina olika analyser! Har vid något tillfälle behövt toppa med mineraler men inte alltid
Build Up har ju inte fungerat på någon av de tre hästar vi provat på. Trots att vi räknat på det, och senare funnit att andra kraftfoder med liknande värden fungerat bättre.
För mig är D&H ett dyrt sätt att ägna sig åt miljöförstöring, men det är min personliga åsikt.