Ni som har tama fåglar

L

Lillstrumpan

Hur gör ni när ni åker bort? Lämnar ni fåglarna till någon, tar ni med dem dit ni ska eller kommer någon hem till er och ser till dem?
Och hur gör ni när ni jobbar/är borta hemifrån? Lämnar ni dem ensamma hela dagarna eller kommer någon och ser efter dem?

//Lillstrumpan

Jag har en undulat, men om man kan kalla honom tam vet jag inte =)På dagarna är pippin själv hemma. Är vi borta bara ett par dagar ber vi någon komma och ge mat och vatten. Är vi borta längre tid lämnar vi bort honom till någon.

Jag ser till att nån kommer hem till mig då vet jag att dom har det bra, dom är ju 3 st, också kan radion eller tv stå på :D

När vi åker bort några dagar så brukar min mamma passa fåglarna. Antingen sover hon hemma hos oss eller också åker hon hem till oss varje dag och stannar en stund.
Efterssom vi jobbar omlott i min familj så är våra djur sällan ensamma längre stunder på dagarna.

Skulle jag resa bort så skulle mina föräldrar få passa fåglarna. Har de planer så ja... då reser jag helt enkelt inte bort.

Jeg setter undulaten bort til noen hvis jeg skal være borte over natten eller flere dager. Hvis vi er borte store deler av dagen får jeg noen til å komme innom og være sammen med den en time eller to. :)

Liknande trådar

Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
483
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Hur gör ni som lever ensamma utan barn eller partner? Känner ni er någonsin ensamma? Vad gör ni då när ni sitter där hemma i lägenheten/...
2
Svar
38
· Visningar
2 286
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
824
Senast: Sassy
·
Kultur Alltså, en fiktiv fråga från en bok jag läser. Kvinna A: lämnat en våldsam man som hotar med det ena och det andra. Förlorar hon...
Svar
17
· Visningar
787
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V