Sv: Ni som har hennat håret!
Jag har använt Lush henna i två år nu, det är helt underbart! Det räddade mitt hår. Höll på att trilla av, jag var sönderblekt och sårig i hårbotten efter en "punk-fas" ^^. Stod inför att typ raka av håret eller testa henna - vanliga hårfärger funkade inte, de rann bara ut eftersom håret var helt paj.
Numera får jag massor av beröm för min hårkvalité och färg

. Använder den rödbruna kakan. Visst, det är lite meckigt, men jag behöver bara göra det var tredje månad och det håller håret i fint skick. Utväxterna är i princip osynliga eftersom jag valde en färg som inte var alltför långt ifrån min naturliga.
Det jag behöver tänka på är att mitt hår blir väldigt flottigt direkt efter färgningen, så jag brukar färga det på tidig kväll, tvätta ut innan jag går och lägger mig (obs! ha inte kuddöverdrag du är rädd om när det är nyfärgat och fuktigt), sen tvätta det på morgonen.
Innehåll:
Red Henna (Lawsonia inermis), Cocoa Butter (Theobroma cacao), Indigo Herb (Fera tinctoria), Ground Coffee (Coffea arabica), Fresh Organic Lemon Juice (Citrus limonum), Irish Moss Powder (Chondrus crispus), Clove Bud Oil (Eugenia caryopyllus), *Citral (*Citral), *Eugenol (*Eugenol), *Geraniol (*Geraniol), *Citronellol (*Citronellol), *Limonene (*Limonene), *Linalool (*Linalool), Perfume (Perfume)
* = occurs naturally in essential oils