Sv: Ni som har flera barn
Jag förstår känslan ! jag har också känt den litegrann. Jag har en tre år äldre bror som känns som om mina föräldrar aldrig riktigt har släppt - när jag var ensamstående med mina barn och behövde hjälp så hände det att jag fick intrycket att de först måste kolla med honom så att han inte behövde deras hjälp på något vis (då var de ändå två på en unge, jag var ensam på två). Numera har jag insett att mina föräldrar helt enkelt ser mig som vuxnare (jag är ju bara 43!!!) och mer självständig, så det känns egentligt bra, men det var irriterande då.
Samma sak som att de ofta är bortresta när mina barn fyller år, medan de alltid är hemma och firar när hans barn fyller - också lite irriterande, självklart har de fått presenter och så, men ändå... Iår ringde farsan TRE månader innan döttrarna födelsedag och undrade om vi skulle fira den och om de i så fall var bjudna, om inte så skulle de åka nånstans eller vad det nu var - TRE månader innan vet man ju ingenting, men jag sa att de iallafall var bjudna.
Däremot så har mina föräldrar alltid varit välditg generösa och nogranna med att dela lika när det gäller det materiella.
Jag hoppas att jag kan ta lärdom av detta. Så att ingen av mina barn känner sig som jag har gjort till och från.