Ni som har a/b-ponnyer med större hästar?

limona

Trådstartare
Vilken höjd har ni pa understa traden i stängslet?
Jag har nystängslade hagar med elrep där tradarna är pa ca 60-65 samt 115-120 cm höjd. Jag har sma stora hästar men ska nu stalla upp en liten ponny, behöver jag dra en trad till tro?

Tacksam för synpunkter ;)

Sv: Ni som har a/b-ponnyer med större hästar?

Jag skulle nog dra en tråd under 60 cm oxå, vissa ponnyer är experter på att krypa.

det e nog en bra idé för säkerhets skull...det e mkt lättare o kasnke billigare än en ponny på rymmen i trafiken...:)

Tidssparande om inte annat;)

Har nog "våran" understa på mellan 30-40. KOmmer det mycket snö brukar man få gå runt hagen och trampa ner snön runt tråden... funkar fint på stallets shettis.

Min undertråd ligger nog på runt 60cm o mina shettisar har inte haft nån tendens att krypa under, nu är inte ens strömmen på då aggregatet har gått sönder o jag inte hittat nått riktigt bra som jag vill ha (har blandad terräng med mkt skog), den skall oxå ha bra räckvidd till mina hagar på, ja undrar hur stort det är, vinterhagen på 8ha o sommarhagen är nog lika stor den

vi har både halvblod och shettisar ihop. där dom står nu är understa tråden på ca. 55 cm och översta på drygt metern. här är det halvbloden som varit på rymmen en gång i höst :angel: shettisarna stod snällt kvar och väntade ;) därimot är vi noga med att strömmen fungerar bra alltid.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 605
Senast: Stereo
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 105
Senast: Unafraid
·
Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
1 980
Senast: hoppeloppe
·
Anläggning Vi murar stall. Både ute- och inneväggar är murade. Vi ska inte ha galler mellan boxarna. Vilken höjd på boxmellanväggar tror ni på? Det...
Svar
13
· Visningar
8 557
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25