Ni som ger tillskott

Jag ger mineraler och salt.
Jag är väldigt försiktig med att ge diverse örter & preparat. Vissa saker är rent skadligt, andra har ingen bevisad effekt och det som har visat sig ge effekt är det karenstider på. Jag tävlar och vill inte "åka dit" på några dopingtester, även om testerna inte är så vanligt att man gör inom min sport. Mycket tror jag är bortkastade pengar och finns mkt preparat som hästen inte ens tar upp.

Håller med här, jag blev själv rätt chockad och förfärad när jag kollade upp ingredienserna i Verm-X, som har börjat finnas med i färdigfoder. Inget jag hade velat ge dagligen, inte ens i låg dos. Det är kraftfulla grejer.

Appropå karenstider och att folk blandar ihop effekter på människa och effekter på häst, så tycker jag att echinacea (röd solhatt) är en spännande ört. Mot förkylning hos människor, men ren doping för hästar :).
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
459
Senast: Sirap
·
Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också...
2
Svar
24
· Visningar
1 460
Senast: Sonic76
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 407
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
307
Senast: Raderad medlem 148240
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Dressyrsnack 17
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp