Ni som ger Equion - ger ni extra kalk?

S

San Q

Det står på förpackningen att det inte innehåller kalk. Måste man ge det extra då? Vad händer annars?

Sv: Ni som ger Equion - ger ni extra kalk?

Jag gav min häst i de mängder som stod på förpackningen, och tillsatte inget extra kalk. Jag har lite delade åsikter om kalkgivning, vissa ger kalk och vissa inte. Jag gör det inte, eftersom jag anser att det inte är nödvändigt om hästen har en bra foderstat. Däremot om hästen tränas mycket hårt så kan extra kalktillskott användas till skelettet och senorna.

Sv: Ni som ger Equion - ger ni extra kalk?

Titta på totalfoderstaten och se om det saknas kalk eller inte. Svårare än så är det inte!;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 531
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka