New forest
Den uppfödning jag (hittills) har varit mest nöjd med är
Eros f.1998 e.Fredriksbergs Dizney RNF 98. Jag betäckte två ston, mor och dotter med Dizney 1997. Det blev två gulbruna hingstar, Eros visades på avelsvärdeing i våras, 9788 gångarter under ryttare och 888 av testryttarna på bruksprovet, men ej gdk exteriört. Tycker ändå att han är bäst, ridbarheten, rörelser under ryttare och samarbetsvillighet är egenskaper jag värderar högt i mitt avelsmål.
Samma sto har inte haft något mer föl då hon har tävlats, hon betäcktes med Dizney 2002, men kastade.
Jag har haft Dizney på station 2002 och 2003 och kommer absolut att använda honom igen då han ger avkommor som väl överensstämmer med mitt avelsmål, även om stona är av helt skilda typer.
Eros mor är ett diplomsto som jag själv har fött upp e.Silverlea Buckskin - Burma Wilton. Hon har tävlat lätta klasser i dressyr o hoppning, Allround 8,05 på kvalitetsbedömning.
2003 fick jag även ett mycket bra stoföl e.Fredriksbergs Dizney u.diplomsto med plac i msv hoppning (modern har även lämnat avkomma med 42p och en annan avkomma med plac i FEI dressyr). Det stoet är åter dräktig med Dizney, det blir "mitt" 23
je föl, 22 New forest och en korsning
En annan uppfödning jag gillar är
Elaine f.1999 e.Fredriksbergs Dalí RNF 12-S. Dalí har jag också använt ett par gånger, och kommer säkert att använda igen. Elaine utsågs till mest lovande hopp-ponny på kvalitetsbedömning 2003, hoppade 8,52 och gick till riksfinal där hon placerade sig 5:a.
Både Dizney och Dalí är efter ELIT-premierade prestationsförärvaren Smedhults Cavat RNF 44, kanske en gemensam nämnare??
Hlsn Helena