Ni som förlorat en mise

H

HeRomer

Hur gör ni för att komma över honom / henne ??
Min svarat Timon försvann i itsdags morse efter att ja upptäckt att han hade kissat blod. o han har fortfarande inte kommit hem. Har ne katt till, hans bästis Simba, det märks att både ja o han saknar timon riktigt mkt. speciellt jag. kan ej sluta gråta o vet ej hur ja ska komma över honom.. :( Har haft ont i magen sen han försvann o mår allmänt dåligt, måste ha ngt att göra annars tänkerjag bara på honom hela tiden, detta låte kanske inte som ngt stort problem men för mig är det, det. då mina djur verkligen betyder allt..

Så hur lång tog det innan ni kom ver sorgen efter katten o undrar lite med om ja ska skaffa en ny katt till simba då han e ensam nu, vågar ju kanpot lämna honom då han e riktigt (mammig) o nu de sista dagarna har han blivit värre.. är inte ute så mkt han brukar o är han ute så håller han sig nära mig hela tiden..

Timon blev bara 3 år 5 månader.. de hade levt tillsammans sen de kom hit då de va små kattungar..

Problemet med att ta hit en ny katt e att simba inte vill ha en till.. ja försökte för några veckor sen då Timon va i livet o Timon accepterade den lilla men inte Simba.. Visserligen etsda e vi bara några timmar men han skulle slå den lilla o fräste o så..:confused:

En bild när de va små o tillsammans
1481748.jpg

O lite äldre tillsammans
7487039.jpg

Bild på Timon när han va liten
5553390.jpg

Alla bilder på timon
http://www.pixbox.se/alb_show_id172102_page2.html

Alla bilder på timon tillsamman med sin simba
http://www.pixbox.se/alb_show_id172104_page0.html

Nyaste bilden som e bra
11471386.jpg

Sv: Ni som förlorat en mise

Visst är det tråkigt när det händer men man vet ju redan från början att den dagen kommer komma förr eller senare och det får man ju vara inställd på. Visst blir dom som en familjemedlem men man får samtidigt komma ihåg att det är faktisk "bara" ett djur, man får inte sätta mänskligt värde på dom. Jag var oerhört ledsen när min senaste katt gick bort och jag grät floder dom första dagarna, men man kommer över det. Jag har haft katter sedan jag föddes och har varit med om ett antal begravningar så man är ju medveten om att det kommer hända.

Visst är det tråkigt när det händer men man vet ju redan från början att den dagen kommer komma förr eller senare och det får man ju vara inställd på. Visst blir dom som en familjemedlem men man får samtidigt komma ihåg att det är faktisk "bara" ett djur, man får inte sätta mänskligt värde på dom. Jag var oerhört ledsen när min senaste katt gick bort och jag grät floder dom första dagarna, men man kommer över det. Jag har haft katter sedan jag föddes och har varit med om ett antal begravningar så man är ju medveten om att det kommer hända.
Vadå bara ett djur? Vad är det som säger att de inte kan ha lika stort om inte större värde än en männsika för dess ägare?

Tråkigt med katten som försvann. Är du säker på att den är död, eller är den bara försvunnen?

Ge inte upp hoppet! än kan han komma hem!

Att komma över ett djur är jobbigt, vissa djur jobbigare än andra, jag har haft många katter i mitt liv men en var så speciell...
Tänker ofta på honom fortfarande fast det är 8 år sedan han vandrade vidare.

Det är klart att du är ledsen! Det var ju inte länge sedan han försvann:(

Hoppas att han kommer tillbaka, tröstkramar

Vadå bara ett djur? Vad är det som säger att de inte kan ha lika stort om inte större värde än en männsika för dess ägare?

Ja, det är "bara" ett djur, det borde väl du veta? Sätter man större värde på ett djurs liv än på en människas liv så är det något som inte står rätt till, enligt mig. Det är som sagt jätte sorgligt när dom går bort, men det vet man ju att dom kommer göra när man skaffar dom och det får man ju vara inställd på, det är ju bara tråkigt att vissa gör det i förtid och inte får ett långt lyckligt liv.

För dig kanske det bara är djur. För mig är mina djur mina absolut närmaste levnadskamrater och vänner, jag gör inte skillnad på kärlek och jag tror att många med mig känner samma, så det där får stå för dig.

Ja, jag skriver inte för någon annan. Jag vet att massa folk förmänskligar sina djur och sina känslor för dom (säger inte att TS gör det) och jag tycker det är fel, det står också för mig. Kärlek är för mig något man känner för vänner (mänskliga), sin familj, sambo, barn mm, man kan inte bli kär i ett djur och blir man det blir man nog väldigt besviken den dagen man inser att dom inte har den sortens känslor för dig. Visst kan man tycka jätte mycket om ett djur men man måste samtidigt vara realistisk.

Senast ändrad:

Jag är inte kär i min mamma eller bror heller ;)
Nåväl, vi värderar helt enkelt våra djur olika.

Vad fin han är! :love:
Första bilden när dem är små tillsammans var jättesöt.

Men ge inte upp hoppet! När katter mår dåligt så kan dem dra sig undan, han kanske dyker upp igen. :)

man kan inte bli kär i ett djur och blir man det blir man nog väldigt besviken den dagen man inser att dom inte har den sortens känslor för dig. Visst kan man tycka jätte mycket om ett djur men man måste samtidigt vara realistisk.

Hur kan du säga att kärleken till ett djur inte är/kan vara besvarad:confused:

Har du aldrig älskat ett djur som älskat dig tillbaka:confused:

Vad menar du med att man måste vara realistisk?

Jag har fått den förmånen att kunna älska djur och att de älskar mig tillbaka ser jag ju på dem, de vill ju inte vara i min närhet om de inte tycker om mej!

Och nej jag ger inte mina djur godis för att de ska tycka om att umgås med mej, det väljer de själva.

Ja, jag skriver inte för någon annan. Jag vet att massa folk förmänskligar sina djur och sina känslor för dom (säger inte att TS gör det) och jag tycker det är fel, det står också för mig. Kärlek är för mig något man känner för vänner (mänskliga), sin familj, sambo, barn mm, man kan inte bli kär i ett djur och blir man det blir man nog väldigt besviken den dagen man inser att dom inte har den sortens känslor för dig. Visst kan man tycka jätte mycket om ett djur men man måste samtidigt vara realistisk.

Måste bara tilläga at jag VET att min aktter hundar ha de knslor för mig som aj ahr för dem.. Om inte annats å märker jag det..
Den ena ser mig som sin mamma, elelr liknande...:bow:

Tack så mkt.. Men innan han försvann så kissade han blod o så finns det ju råttgift överallt.. Men visst hoppas gör man ju alltid att han ska komma tbx.. Tycker att ja hör honom skrika hela tiden, o kan tycka mig se honom.. men tittar ja nogrant efter s e det bara ngt svart ja ser.. Vill ju s hemskt gärna att han komemr hem, inte bara för min skull utan för hans kompis..

Tack alla andra för era tröstkramar..

O ja glömde det, ja visst e Timon o Simba söta tillsamans :)

Ja, det är "bara" ett djur, det borde väl du veta? Sätter man större värde på ett djurs liv än på en människas liv så är det något som inte står rätt till, enligt mig. Det är som sagt jätte sorgligt när dom går bort, men det vet man ju att dom kommer göra när man skaffar dom och det får man ju vara inställd på, det är ju bara tråkigt att vissa gör det i förtid och inte får ett långt lyckligt liv.
Vadå det borde väl jag veta?
Ja jag sätter större värde på mina katter än vad jag gör på de flesta människor.

Din katt behöver inte alls vara död för att han kissade blod o han behöver inte vara förgiftad heller. Han har ju inte varit borta så länge! Jag tycker att du ska ut o leta efter honom och om du hittar honom så ta honom till veterinären!

Din katt behöver inte alls vara död för att han kissade blod o han behöver inte vara förgiftad heller. Hur länge har han varit borta? Jag tycker att du ska ut o leta efter honom och om du hittar honom så ta honom till veterinären!

Tror du inte at jag har letat sen han försvann.. Han försvann i tisdags morse.. ha vat ute o letat med hundaran o de hitta ej honom, den ena kan söka.. mnen visst hopaps ja att han komemr tbx men tror inte det tyvärr

Jag läste din andra tråd igen så nu förstär jag bättre, jag är hemskt ledsen för din skull o katten. Jag läste också om symptom vid råttgifts förgiftning och det är helt riktigt ett av symptomen att kissa blod...
www.veth.se/article_detail.php?ID_article=31029

Akta din andra katt, håll den inne om det går!! Försök ta reda på var det finns råttgift o ta bort det! Det är ju helt onödigt att fler katter ska stryka med...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 140
Senast: Skjøldur
·
Körning har nyss tvättad av o smörjt en gammal sele som jag fick av min morfar. men de va nått däckeln o lokorna som ja inet har sett innan...
Svar
8
· Visningar
1 217
M
Katthälsa Ja då min kastrerade hane på två år har varit hos vetrinären pågrund av antagligen foderallergi så fick han specialfoder (har inte påsen...
Svar
14
· Visningar
5 574
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama