Ni som byggt helt nytt hus...

Fibusen

Trådstartare
Vad hamnade den totala kostnaden på när det var klart att flytta in?

Vad kostade huset? Vad valde ni för hus/firma,är ni nöjda? vad ingick i husköpet?

Vad betalade ni för tomten?

Alla ev andra kostade så som att dra elen,avlopp,yelefon och sånt,vad gick det på?

Vad kostade det att gjuta grunden?

Har allt fungerat under husbygget,om inte,vad har krånglat?

Vill veta ALLT då jag och sambon överväger för och nackdelar med att antingen bygga nytt eller köpa ett äldre hus och kanske renovera det..

Sv: Ni som byggt helt nytt hus...

Vad hamnade den totala kostnaden på när det var klart att flytta in?

Knappt två miljoner, har väl idag ca 2,3 milj i lån med stallet. Men det hänger ju mycket på hur mycket man kan göra själv och vilka kontakter man har.

Vad kostade huset? Vad valde ni för hus/firma,är ni nöjda? vad ingick i husköpet?

Sävsjö trähus, det var ett villkor för tomten. Enplans på 165 kvadrat. I det ingick huskroppen, köksinredning, innerdörrar, ja allt som tllhör själva husbyggnaden. Maken är rörläggare, brorsan målare så allt sånt valdes bort. Maken hyrde själv in företag för markarbete och grund, montering och snickerier.
De var väldigt hjälpsamma med alla val som skulle göras, kök, innerdörrar, knoppar, bänkskivor, alla val kan göra en tokig! Vi var i fabriken i Sävsjö och tittade på hur de bygger ihop husväggarna inomhus i fabriken, för att sen leverera för montering

Vad betalade ni för tomten?350 000 för 2,7 hektar

Alla ev andra kostade så som att dra elen,avlopp,yelefon och sånt,vad gick det på? Dålig koll

Vad kostade det att gjuta grunden?Samma där

Har allt fungerat under husbygget,om inte,vad har krånglat?

Har fungerat bra. Fick huset i maj och det var inflyttningsklart september.

Vill veta ALLT då jag och sambon överväger för och nackdelar med att antingen bygga nytt eller köpa ett äldre hus och kanske renovera det..

Vilket man föredrar beror ju mycket på vad som finns till salu i området. Vi tittade på många gårdar, men kände att antingen var det vettigt pris och det var renoveringsobjekt/låg långt ut i tjottahejti, eller så kostade de orimliga summor.

Då vi ramlade på en fantastisk tomt ca 6-7 km från stadsgränsen, men ändå landet, väldigt hästtätt:) slog vi till. Huset vi hade tidigare har vi renoverat och renoverat och renoverat. Var lite trötta på det. Sen har vi inte blivit 100% färdiga trots att det gått snart 7 år, men det är ok, vi planerar istället för att riva i gammalt.

Glöm förresten inte kostnad för trädgård, kan bli nog så stor. Vi håller på med att anlägga en slänt nu, så...

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 676
Senast: sjoberga
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Min mor är snart klar med sitt hus - efter 5 år och mycket om och men, och trots detta krångel så är jag sugen på att bygga en stuga på...
Svar
0
· Visningar
875
Senast: Ms_Antrop
·
Hemmet Mitt huvud snurrar sedan några veckor... Sambon och jag hyr ett hus som vi blivit erbjudna att köpa "as is" utan mäklare inblandad som...
Svar
1
· Visningar
453
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka