Ni som började träna/tävla som barn

Puppan

Trådstartare
Vad är det som gjort att ni tyckte att det var roligt att tävla och träna?

Vad är det bästa en förälder kan göra för att barnet ska tycka att det är roligt och kunna ta motgångar också?

Vad är det värsta en förälder kan göra som kan förstöra det roliga med att ha ponny?

Hur betecknar ni er själva: försiktiga, målmedvetna, tävlingsinriktade..?

Sv: Ni som började träna/tävla som barn

Vad är det som gjort att ni tyckte att det var roligt att tävla och träna? Vet inte något speciellt som har gjort så att jag har tyckt det var kul. Det tycker man bara

Vad är det bästa en förälder kan göra för att barnet ska tycka att det är roligt och kunna ta motgångar också? Stötta och lämna en ifred när det har gått dåligt.

Vad är det värsta en förälder kan göra som kan förstöra det roliga med att ha ponny? Vet inte? Ha förstora krav?

Hur betecknar ni er själva: försiktiga, målmedvetna, tävlingsinriktade..? Målmedveten

Vad är det som gjort att ni tyckte att det var roligt att tävla och träna?
Jag och grannen hade fått vars en ponny, dem var runt 16 och bonnakorsningar.. vi köpte väl båda för 5000, (inga superponnyer iaf) men dem ponnyerna hade vi bara så roligt med! Vi flängde runt på stubbåkrar, cirkus, hoppade i skogen, allt! Dressyr red vi väl en gång i månaden eller nåt :)

Vad är det bästa en förälder kan göra för att barnet ska tycka att det är roligt och kunna ta motgångar också?
Lyssna på barnet inte pusha på att dem ska tävla utan låta barnen komma med förslaget kanske?

Vad är det värsta en förälder kan göra som kan förstöra det roliga med att ha ponny? Ställa krav på tävling träning etc

Hur betecknar ni er själva: försiktiga, målmedvetna, tävlingsinriktade..?
tävlingsinriktad :)

Antar att jag räknas som barn :p Började tävla ganska tidigt, men har haft ett låååångt uppehåll nu.

Vad är det som gjort att ni tyckte att det var roligt att tävla och träna? Det kommer jag faktiskt inte ihåg

Vad är det bästa en förälder kan göra för att barnet ska tycka att det är roligt och kunna ta motgångar också? Jag vet inte, jag är jättedålig på att förlora...

Vad är det värsta en förälder kan göra som kan förstöra det roliga med att ha ponny? Tvinga en

Hur betecknar ni er själva: försiktiga, målmedvetna, tävlingsinriktade..? Ambitiös och tävlingsinriktad

som förälder ska man låta barnen ha roligt d trots allt bara en lek!!!!

om man sätter för höga krav; höjer klsserna som man själv tycker är lagom blir det inte roligt längre!!!!

man ska även ha en positiv inställning...ALLTID...trillar barnet av, hästen vägrar ut sig eller nått annat sånt..var alltid positiv!!!

barn tar efter sina föräldrar och har du ett positivt humör till tävling och häst så ha roligt ni kommer att ha roligt tillsammans....!!!

och det viktigaste: tvinga ALDRIG era bar att gör nått dom inte vill det är A och O!!! :rofl:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 245
Senast: Crossline
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 493
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 642
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar