Singoalla
Trådstartare
För er som inte redan listat ut det efter alla mina små livskriser på det här forumet genom åren så har jag vissa svagheter i min personlighet Känslig, har jag alltid tänkt, tills psykiatrin drog igång en utredning om bipolaritet i våras. Jag tackade nej till fortsatt utredning, vilket i efterhand kändes lite dumt, så jag får se hur jag går vidare med det. Men hur som helst så har jag insett att jag alltid kommer att leva med svagheter (eller förstärkta styrkor som min mamma kallar det ) och tänker att det borde finnas många här som gör detsamma. Så jag undrar:
- Ni som på något vis lever med förstärkt känslighet, hur skyddar ni er så att livet inte blir övermäktigt?
- Vad jobbar ni med och hur fungerar det?
- Hur bor ni?
- Har ni något tips till en person som just börjat acceptera att detta är permanent och funderar på hur jag ska förhålla mig till det under livets gång?
- Har ni hittat några områden i livet där detta för en gångs skull är en styrka och inte bara en svaghet?
Varma hälsningar,
Den oändliga grubblaren
- Ni som på något vis lever med förstärkt känslighet, hur skyddar ni er så att livet inte blir övermäktigt?
- Vad jobbar ni med och hur fungerar det?
- Hur bor ni?
- Har ni något tips till en person som just börjat acceptera att detta är permanent och funderar på hur jag ska förhålla mig till det under livets gång?
- Har ni hittat några områden i livet där detta för en gångs skull är en styrka och inte bara en svaghet?
Varma hälsningar,
Den oändliga grubblaren