J
jessie90
Min häst la i går mulen mot min kind och blåste i mitt öra. Vad betyder det? Gör inte fölen så mot sina mammor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yoghurt skrev:vad betyder de när hästen kliar sitt huvve mot axeln... ja har lärt min pålle att inte göra de men ja vet inte om de betyder " hej ja bestämmer" eller " gosi gos..."
Elizette skrev:Såvida man inte själv har bjudit in hästen innom sitt område tar jag det som inkräktande och att hästen tar sig friheter utöver sin rangställning - såvida då inte hästen faktist är högre i rang.
littL flower skrev:när hästen kliar sig på dig säger den "Hahaha, här bestämmer jag" .
Det finns flera olika sådana här sätt som hästen använder för att plocka poäng. Och ju mer poäng, ju högre i rang.
T.ex. om hästen flyttar på dig och du går undan får hästen poäng.
Ser man inte det, utan tror att hästen vill gosa när han kliar sig på dig, kan det ju lätt bli fel.
Sanna
Varför har det inte hänt mej då, jag hälsar oftast på alla hästar på det sättet, både ston, hingstar och vallackar och jag har aldrig nånsin fått en sur reaktion utan efter hälsningsceremonin har dom oftast velat vara i min närhet, hur många varningsskyltar det än stått på både grindar och boxdörrar.Luff skrev:Man kan få reaktionen ett argt skri och en hov i veka livet så prova inte på främmande hästar.