Ni som använder vattenfontän..

Nikita4evR

Trådstartare
Vilken tycker ni är bäst?
Jag funderar på att skaffa en till mina katter för att uppmuntra dom att dricka mera men jag vet inte vilket märke jag ska ta, jag vill gärna inte att den ska brumma högt :p
Har kollat lite på Cat It 2liters, någon som vet om denna är bra?

Om det är den jag tänker på med en kupol så rekommenderar jag den inte. Den är rätt krånglig att diska. Nästa jag ska köpa är Lucky kitty i keramik. Jag har även en Drinkwell platinum som katterna uppskattar men även den är rätt krånglig att diska.

Jag funderar på att skaffa en till mina katter för att uppmuntra dom att dricka mera men jag vet inte vilket märke jag ska ta, jag vill gärna inte att den ska brumma högt :p

Jag tycker ju inte att den är särskilt krånglig att göra ren, dessutom är det så att det är den enda fontänen som vår katt dricker ur. Ja vi har provat andra, men se det gick inte alls. Den är dessutom väldigt tyst, vilket är uppskattat.

Jag har just nu en vattenfontän från Pet mate. Har varit jättenöjd med den. Helt tyst och lätt att rengöra. Ni kommer jag dock troligen köpa en annan i keramik eller stål, eftersom plast inte är bra för katter egentligen.

Tack för svar, blir dock inte klokare på vad jag ska köpa :angel:

Funderar på drinkwell 360 då vattnet även rinner som från en kran. Men den är ju i plast den också.

Cat mate verkar också bra för ett rimligt pris. Katterna har vattenskålar i plast nu så de blir ju inte ett sämre köp även om keramik och rostfritt stål givetvis är bättre.

Sen undrar jag om någon vet om alla tillbehör ingår i priset eller om man måste köpa det separat?

Jag har just nu en vattenfontän från Pet mate. Har varit jättenöjd med den. Helt tyst och lätt att rengöra. Ni kommer jag dock troligen köpa en annan i keramik eller stål, eftersom plast inte är bra för katter egentligen.
Varför är inte plast bra för katter?

Svarthaka och allergi är mina anledningar. Har tagit bort all plast i matskålar, men inte tänkt på vattnet. Har problem med allergi på en av mina katter och veterinären sa att det var ganska vanligt med plastallergi.

Cat mate har vi, superbra på alla sätt :-) stadig trots katter som springer över den etc. Lätt att diska, fräsch etc.

Jag har haft en cat-it och en raindrop. Cat-it:en åkte ut rätt fort, den var högljudd och relativt krånglig att få helt ren (små skrymslen i kupolen där biofilm kunde vara svår att få bort. Raindropen var jag väldigt nöjd med, tyst, snygg och lättdiskad. Dock dog pumpen efter att kattungarna dränkt lite för många leksaksmöss i den, sen har jag aldrig köpt någon ny eftersom mina vuxna katter föredrar att dricka ur djupa glasskålar som de vill ha stående i fönstren. Vad gör man inte för att tillfredsställa herrskapet?

Majadec-jan011.jpg

Ingen, mitt kattskrälle vägrar att dricka ur fontän, golvbrunn och mina vattenglass är mycket godare även om skålar med vatten duger. Vill så gärna köpa en ursnygg keramikskål på etsy, men tja, lite dyrt med 1400 inkl frakt för något som Nikita sedan vägrar att dricka ur.

Det blev en Cat mate, den verkar super än sålänge och den blev nog godkänd utav Berta :D
20150630_140938.jpg~320x480

20150630_140809.jpg~320x480

Hur ofta byter ni vatten och rengör i era fontäner?
Har ju som sagt också en sådan som du valde, och rengör 1-2 ggr/v. Någon gång då och då kan man också behöva öppna upp pumpen och rengöra inuti. Det är lätt, så du inte tror att du behöver köpa ny pump om den skulle börja gå dåligt.

Liknande trådar

Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
Svar
17
· Visningar
387
Senast: miumiu
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
782
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
758
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Valp 2024