ni som är/har varit sjukskrivna...

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

från 5-6:e graviditetsmånad och måste ligga och sitta ner mkt pga smärta el rek av läkaren hur klarar ni er???? jag håller på att bli galen (är i 6:e månaden och har varit sjukskriven i ca 2v nu) jag kan inte stå el promenera mer än ca 10-15 min per gång och jag är van vid att röra på mej hela dagarna från mitt arbete. jag bara undrar hur ni klarar av det??? jag klättrar snart på väggarna där hemma.....!!! jag vill inte veta vilken smärta jag kommer att ha när jag är i 8:e månaden,men då kommer jag antagligen att vara sängliggande.........
 
Sv: ni som är/har varit sjukskrivna...

Hola,
Ingen munter läsning men jag har varit sjukskriven och liggande med båda mina barn från femte månaden.
Första var det nära för inläggning, andra visste jag så jag fattade att sköta mig....

Avskydde båda mina grav, blev jättedeprimerad av att bara ligga hemma. Ligga på soffan, inte kunna sitta ens på en stol utan att få värkar etc.
Med första läste jag väldigt mycket och tittade på de tv kanaler som fanns då. Pratade i telefon mycket. Handarbetade, typ stickade och virkade babykläder.
Med andra så skaffade vi alla filmkanaler, jag läste en del och telefonen fick jobba en del. Lyckligtvis kom ju första barnet hem hyfsat tidigt från skolan så dagarna blev inte så fruktansvärt långa.

Vare sig fick eller kunde städa. Att tro att jag skulle kunna fixa stallet var bara att glömma. Mot slutet kom jag inte ens till brevlådan och fick ligga i soffan och äta middag....

Med andra så hade jag mycket hjälp i äldsta barnet som på kuppen lärde sig att laga mat.

Man står ut. Men jag blev som sagt väldigt deprimerad när jag väntade båda mina barn. Tur jag hade förstående familj.

Ett bra tips är att ha en bärbar dator som du kan placera lite varstans. Väldigt bekvämt när du är så rutten så det bara är soffan som gäller.

mvh Eva
 
Sv: ni som är/har varit sjukskrivna...

Jag klarader det knappt men kunde sitta och göra liite saker. Blev så deppad och gick upp strax över 20 kg =(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 914
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 506
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 163
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp