Sv: Ni med tävlings hästar/ponnier utan ridhus
Nu står jag på ett stall där jag har både utebana och ridhus; har stått där i 1,5 år. Innan dess har jag haft hästarna hemma där det varken fanns paddock eller ridhus utan vi red på en äng eller tog trailern till ridklubben där det endast finns en 20x40 paddock (och där samsas man då med 10 andra privatryttare+ ridlektionerna). Och ibland åkte vi till ridhus, men inte så ofta då närmaste ligger 45 min bort.
Trots detta har både jag och min syster tävlat på nationell nivå med ponnyerna vi hade. Var rätt skrattretande när man hörde folk gnälla över vintersäsongen ute på tävlingar, och hur lite de hade kunnat träna.. när man själv ridit ute i snöstorm hela vintern ><
Kan dra ett exempel på en speciell vinterdag 2004/2005 då jag nyss skaffat min första stora häst; en 4-åring med vansinnigt mycket energi.
Jag hade ponnyn uppstallad på ridklubben och unghästen hemma då hemmastallet var fullt. Så, från skolan till ridklubben och rida ponnyn, sedan ta bussen hem där mamma väntade med borstad häst. Lasta på och dra in till ridklubben med henne och rida där. -detta gjorde jag varje dag hela vintern, men jag minns en dag när vi var inne med den stora;
Full snöstorm, 15cm snö i paddocken. Sista person lämnar ridklubben och stannar brevid oss och säger; Ni är inte kloka....
Så, det går att hålla nivå trots dåliga förutsättningar. bara att kämpa