Ni med shettisar!

F

Fridan

Har en liten 4 årig illbatting som gör allt som man INTE ber honom om ;) .
Han har sönder ALLT han kommer över, är uppe och klättrar i vattenkopp och krubba samt välter alltid ut sin vattenhink. Satte hinken i ett däck för att han inte skulle kunna välta den, men då är han uppe och går i den istället så det inte blir särskilt drickbart ändå, när hinken har suttit fast på väggen så är han uppe och klättrar i den:eek: . När han har vattenkopp i boxen är han uppe o fixar med den tills det blir översvämning...vilket vi fick erfara i morse :crazy:

Han går ute hela dagarna och vi kör honom mellan 3-4 dagar i veckan och ibland så rids han korta snuttar. Dock hjälper detta inte, han är alltid samme marodör oavsett hur mycket stimulans han fått.

Hur gör ni med era busiga shettisar..? känns just nu som att det inte går att ha en jobbigare shettis :cool:

Bör tilläggas att han alltid har hanterats enbart av vuxna människor och han är inte på något sätt bortskämd (som så många kan vara)

Alla tips tages tacksamt emot :)

Mvh Frida :bump:
 
Sv: Ni med shettisar!

hehe ja du... lägg in lite leksaker i boxen eller kanske att du ska prova lösdrift och se om han inte blir lika rastlöst då??

Jag har ju turen att ha en shettis som är helt menlöst snäll :love:
 
Sv: Ni med shettisar!

Leksaker...bra idé. Ska nog lägga in en sån där boll med hål i som det kommer godis ur när dom rullar den.:idea:

Skulle gärna ha honom ute mer med dom andra...dock är han på god väg att bli smällfet :p så det kanske skulla ta en ände med förskräckelse... dock kanske han inte skulle kunna klämma sig emellan staketen lika lätt då :rofl:

Tack för tipset!
 
Sv: Ni med shettisar!

Han har rätt stor box. Har provat grenar med det var totalt ointressant tyvärr.. bara kul att bita i sånt man inte får bita i ;)

Jollyball... är det en sån jag skrev om eller är det nåt annat?

// F
 
Sv: Ni med shettisar!

Fridan skrev:
Jollyball... är det en sån jag skrev om eller är det nåt annat? // F

Jollyball är bara en boll, finns inget hål som godis ramlar ut ur. Men det finns dock ett handtag som dom kan bita fast i och kasta runt bollen med:D Men jollyball kan även gå under namnet happy horse ball (hette min som jag köpte, såg exakt ut som jag beskrev jollyball:en)

Tyvärr så köpte jag bollen vid fel tillfälle och till fel häst, så den sålde jag innan jag ens visste att Lilleman skulle köpas (tänk om man kunde se i framtiden:idea: ), han skulle verkligen älska att kunna bita i bollen..Nu har han bara en tråkig gammal basketboll som bara rullar:(

Hööks har fått in rätt mycket leksaker tycker jag, bläddra runt där och se om du finner något.
Kom på en annan sak, undra om han skulle gilla "kamptrasor", som man har åt hundar? Ser ut som ben fast det är hårdvävd garn den är gjord av. De kan han ju gnaga på;)
 
Sv: Ni med shettisar!

Kan du inte ha han ute under nätterna?? Fungerar han bra i hagen bör han få vara där dygnet runt...
 
Sv: Ni med shettisar!

Vore grymt om han kunde gå ute dygnet runt, men jag kan inte ha honom ute ensam... alla andra går in under natten. Den sommarhagen vi har är rätt stor och att fixa en undertråd runt hela den är inte att tänka på...(han kryper under så fort chansen ges) dessutom så skulle han bli otroligt tjock tyvärr.

Ska dock prova med leksaker och bollar av alla de slag :)
 
Sv: Ni med shettisar!

Vi har en häst i stallet som älskar sin! Springer runt med den i munnen, sparkar, slänger och busar :D Spelar fotboll med honom i hagen ibland- sparkar man så springer han efter ;) Och han är en såndär häst som är riktigt rastlös. Står och sparkar på vattenkaret i brist på annat när han lyckats slänga ut sin boll ut hagen och hästkompisen tröttnat på honom. :p


Klicka för större!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp