Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ni med ridtravare, vad har ni för bomvidd på sadeln?
Queen är 158 cm hög, normal lång och rätt rund i kroppen. Har normal bom på sin dressyrsadel och har även haft det på allround. Men nu har jag en Bomfri och föredrar den.
min är 148 cm hög och liten och "nätt" i överlag,
så han behöver smal eller normal mot smal bom men kan även ha vissa normala.
har nu en Griffin som är normal mot smal.
han behöver inte smal för att han är klen och omusklad utan för att han är så liten bara :smirk:.
Jag har griffin dressyr och en allround med normal bom.
Han har musklat på sig ganska bra på det året jag har haft honom, men den räcker till än så länge.
Har ett varmblod http://www3.snyggast.se/ul/5/1985535.jpg
och har en dressyrsadel med normal bom, han har normal manke, lite grovare typ än travar typen, alltså inte den dära lätta typen, ganska rund å go nu!!
"Lillan" är ca 1.65 i mkh, ganska nätt och högrest i typen. Vi rider just nu bara med flatbacksadeln som är har Normal bomvidd, hade en dressyrsadel som jag tror det var Smal bom på (???) men nu har hon musklat sig så bra så den blev för smal så vi får nöja oss med flatbacken...
Hundavel & Ras Bekanta till ena grannen har en MAS... och det är ett litet kräk, helt ärligt. Det är en sådan hund som jag absolut inte går i närheten...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.