Sv: Ni med hästar på bete,vad stödfodrar ni med?
I vinter kommer vi ha fri tillgång på hö, går ute ca 05,00-21,00 så stalltiden är inte så lång, men då är dom ju installade så då kan man reglera hömängden där. Och det är jag helt med på. Det är ju inga problem för då är det vinter och kallt och dom har inget annat att äta ute då. Men nu finns det ju enligt mig gott och väl mat i hagen.
Så nu så har vi gjort så att jag ger dom stora 2 kg i var till när jag tar ut mina två och rider. Kraft får man fodra själv så länge dom inte går in på nätterna. Och vill man inte då åka upp och fodra kraft får dom vara utan, samt att om man inte packar hö så får dom inte heller. Dom med stora hästarna tycker att det är krångligt med att åka upp och göra detta verkar det som. Men då ska man inte gnälla heller att hästarna inte får tillräckligt. Alternativet är ju att stalla in, men ingen av oss vill det än så vi får se hur vi löser allt. Blir bara less just nu. Det mesta är väl att allt ska ges i hagen. Men man får väl ta in sin häst om dom ska ha mera. Svårare än så är det väl inte?! Förstår absolut att en is. äter mindre än en stor. Men det regleras ju sen när dom kommer in på stall. Jag svamlar på, men jag är bara lite less just nu... Det är ju inte bra att överfodra heller....