Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... i era hästtransporter: Hur gamla är de? Hur kollar man att golvet fortfarande håller?
Kör du broddat? Använder du golvmatta?Mitt släp är 18 år och där kollades golvet på senaste besiktningen. Det var i utmärkt skick och besiktningsmannen sa att så länge det inte tog nån metall skulle det hålla i evighet.
Kör du broddat? Använder du golvmatta?
Jag har, ett -15.... i era hästtransporter: Hur gamla är de? Hur kollar man att golvet fortfarande håller?
Jag bor i mellersta Sverige och har också broddar från november till april eller åtminstone mars.Jag har, ett -15.
Jag har en limmad gummimatta och en häst som krabbar i golvet under färd så jag har lagt en gummimatta ovanpå som skydd. Jag bor i norrland så mina har broddar nov-april i alla fall och jag broddar inte ur när jag fraktar dom.
Jag hade när jag körde broddat och jag tror det är det dom andra menar oxå att man lägger en extra gummimatta uppepå den ordinarie för att spara på den om hästen skrapar. Numera kör jag barfota så har tagit ut dom extra mattorna men är glad att jag haft dom för det är rejäla repor i dom sedan jag körde min tidigare häst broddad.Finns det släp utan nån form av gummi eller vaddå? Menar ni en extra gummimatta?
Här körs det också alltid broddat under vintersäsongen. Haft boj och forzab, båda med helgjuten gummimassa. Har mkt spån bara och häst som står stilla så inget extra.
Då är jag med!Jag hade när jag körde broddat och jag tror det är det dom andra menar oxå att man lägger en extra gummimatta uppepå den ordinarie för att spara på den om hästen skrapar. Numera kör jag barfota så har tagit ut dom extra mattorna men är glad att jag haft dom för det är rejäla repor i dom sedan jag körde min tidigare häst broddad.
Den limmade mattan som ligger i från början är så tunn att den inte tål hästar med broddar. Jag gjorde misstaget att köra broddat utan extra matta och då trängde det in fukt så att trägolvet ruttnade.Då är jag med!
Gummit slits onödigt fort om hästarna skrapar med brodd så det är nog en bra investering
Ja hu då. Har aldrig haft trägolv, bara aluminium. I mitt forzab är det tjock massa och jag har en snäll häst så det går bra.Den limmade mattan som ligger i från början är så tunn att den inte tål hästar med broddar. Jag gjorde misstaget att köra broddat utan extra matta och då trängde det in fukt så att trägolvet ruttnade.