Ni mÅste hjÄlpa mig nu ni som Är vakna!

KELLLY

Trådstartare
min katt bara SKRIKER vid ytterdörren hela tiden, JÄMT när jag ska gå & lägga mig & nu ger hon sig inte heller, grannarna kommer ju bli tokiga, jag kan inte stänga in henne här vidmig heller för då hoppar hin på dörren & jamar likamkt för det :S??? Kan det vara för att hon börjar bli gammal nog för att börja flörta med karlar ?:O

men snälla har ni nå tips omhur jag får henne att sluta "skrika"

Sv: Ni mÅste hjÄlpa mig nu ni som Är vakna!

Är hon mellan 6 månader och ett år så kan det absolut handla om könsmognad. I så fall kan kastrering hjälpa. Brukar hon få gå ut genom den dörren nått?

Släpp ut henne kanske?

Är hon 6 mån eller äldra kan hon börja löpa. Du bör kastrera din honkatt om hon inte får göra utlopp för sina behov under löpet. En del blir väldigt stressade och mår dåligt.

Får hon gå ut i vanliga fall ?

Dum fråga kanske, men ska du ta kattungar på henne ? Annars rekommenderar jag en kastrering. Ska du ta kattungar men vill vänta lite så rekommenderar jag p -piller.

Fast iofs Astrid här hemma är kastrerad men går runt och skriker ibland när hon känner sig ensam. I början pratade jag med henne, men har kommit på att hon slutar rätt fort om man nonchalerar henne.

Hon är nio månader.
Och ja hon är ute om dagarna, men inte på nätterna + att vi har flyttat så har hållt henne inne tills ett par dagar sedan!

Har beställt tid för kastrering idag!

Men igår såg jag nåt konstigt, När hon låg ner helt "platt" på sidan eller vad man ska säga rörde sig hennes mage, som jag aldrig sett den förut, Den åkte liksom jätte mkt uppåt flera gånger?!? Kan det vara kattungar i magen? :confused:

Tack för era svar! :angel:

Släpper du ut en fertil hona som går och skriker och som inte går på p-piller så borde du ju veta att det kan bli kattungar. Hoppas du har personer som vill köpa kattungar om du inte ska behålla alla själv om det visar sig vara så.

Släpper du ut en fertil hona som går och skriker och som inte går på p-piller så borde du ju veta att det kan bli kattungar. Hoppas du har personer som vill köpa kattungar om du inte ska behålla alla själv om det visar sig vara så.

jag bad inte att få en utläggning av dig om en sak som inte ens hör till frågan! Varför skulle jag ringa runt till alla jag känner & fråga om dom vill ha kattungar när hon troligtvis inte ens är det! Absolut inte din ensak att lägga dig i.:grin:

Du frågade om det kunde vara kattungar och precis som Nussikan skriver, släpper man ut en fertil hona lös utan p-piller så är det väl inte så oväntat att hon blir dräktig?

Du fråga ju om det kunde vara kattungar i magen.
Det var väl precis det Nussikan svarade på.
Varför slänger du ut en fråga som du helt plötsligt är arg på för att hon svarade på.
Jättebra att du beställt tid för kastrering.

Du frågade om det kunde vara kattungar och precis som Nussikan skriver, släpper man ut en fertil hona lös utan p-piller så är det väl inte så oväntat att hon blir dräktig?

Jag har inte¨på nått sätt skrivit att jag tycker det är oväntat, bara va ni trodde! men då ska man som vanligt här på buke få en utläggning som om man inte fattde nånting, Jag skrev ju inte direkt att jag ABSOlUT inte ville ha kattungar & att jag skulle typ döda dom om hon fick några, det är ju liksom mitt ansvar! & om hon får kattungar är det ju upp till mig att ta ansvar för det!

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 386
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379
Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 848
Senast: Ponnyfoton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar