Ni har väl inte missat???!!!!!

Girasol

Trådstartare
Har ni missat det? jag kan lugnt konstatera att jag verkligen missat detta i flera år. Kan nog bara skylla på att jag är en hillbillie, som min ena jobbarkompis sa. :p

Alltså, våra barn går ju hos dagmamma och dagmammegänget har några gånger per höst och vår tagit med sig barnen (de lite större) och gått på förskolebio. En kostnad på 20 :- per biljett och det visas en film som gått på bio tidigare. Till saken hör nu att en av dagmammorna trillade i lekparken ch bröt armen. Så det blir ingen bio i höst, för att vara en som går och en som stannar hemma med de minsta kan bli lite tufft då det är många i den äldre kategorin som då vill gå på bio. Att hålla reda på 7-9 st själv kan jag förstå att de inte ser som jättekul, inne på bion.

Så när jag frågade om de inte skulle gå och fick förklaringen så sa dagmamman att vi kunde ju gå själva om vi kunde och ville. Där ser man hur korkad jag är, för jag har i min enfald alltid trott att förskolebion är avsedd för just förskolor och dagmammor. Men inte då!!! Vem som helst som vill gå får gå. Man kan dock inte förboka biljett via nätet, men går bra att köpa i kassan lååångt i förväg.

Så idag har jag och de två minsta sett Mamma Mu och Kråkan. Innan året är till ända så skall vi hinna med Madagaskar 2, Pettsson och Findus - tomtemaskinen och sist blir det UPP.

För min del så pluggar jag och har helt enkelt valt att ta lite studietid till de här små utflykterna. Men då UPP går har jag obligatorisk närvaro på föreläsning så då får maken ta föräldraledigt eller komp och följa med...

Gira, blond, blåögd och korkad :banana:

Sv: Ni har väl inte missat???!!!!!

Är det SF som har detta och fungerar det så i varje stad där SF finns, eller finns det bara i Växjö?

/ C, brunett, grönögd och inte korkad ;)

Japp det är SF som har det.
Jag vet inte, men eftersom man kan ringa SF i sthlm och köpa biljetter mot faktura (typ kommun) så borde ju det finnas överallt. (efter vad som stod på hemsidan..)

Jag tycker det är jättebra att det finns och att det är så pass billigt.

Vet att här i växjö så kör de barnvagnsbio kl 10, så det verkar vara full rulle på onsdagarna...

Gira -egentligen mer äkta rödhårig med gröna ögon och fortfarande förundrad hur jag kunnat missa detta.... ;)

Har ni missat det?
---
Vem som helst som vill gå får gå.

Ja, det hade jag missat. Om man läser på SF´s hemsida framgår det ju inte särskilt tydligt att man som förälder får gå med sina egna barn. Är du säker på att det är så? I så fall skulle jag gärna vilja gå med mina två nån gång.

Japp, jag gick dit till bion och köpte biljetter för de filmer vi skall se nu innan jul. Då fick jag en liten broschyr med alla filmer och datum för denna hösten och där stod klart och tydligt att alla får gå....

Det brukar gå på våren också. Förutom förskolor som var där så var det nog 6-7 föräldrar med barn också. Det var inte fullsatt. Och filmnissen kommer och pratar med barnen innan de drar igång. Ganska pedagogiskt, för han talade om var toalett fanns och att han skulle släcka ner osv. osv. Sedan fanns det tydligen "kuddar" till stolarna så barnen skulle komma upp bättre, men det såg inte jag förrän filmen var slut.

Gira :banana:

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka