NH-vart ska man börja??

M

Millan_gulligast

hej jag och min häst ska börja träna lite NH.ja har börjat lite med följa efter ovh så..men hoppa utan att hålla i,utväckla ennu mer hjälp,skriv järna ett tränings schema tänkte jag ska träna de mkt nu i vinter.övningar både upsuttet och från marken.

skulle bli jätte glad om någon orkade bry sig,ska ut o träna i morr´n lite över "läskiga "saker.även följa efter.

snälla svara kram:love::banana:/becca

Sv: NH-vart ska man börja??

Hehe, hej hej :)

jag tycker att perellis Seven games är skitbra att börja med (kan säkert hittas via google. På svenska "De sju lekarna"). Dom innehåller allt de grundläggande för att få ett bra samspel mellan dig och din häst.
Ibland kan det krävas att man verkligen börjar från skratch (som att kunna beröra hästen med händerna överallt på kroppen utan "protester") innan man kan gå vidare till svårare moment (som att kunna stryka med plastpåse över hästen kropp). Beror helt på hästen och hur mycket den lyssnar på dig sen innan.
Att använda ett tydligt kroppspråk som hästen förstår, till en början, är ochså en bra start.

Vet inte vad jag ska skriva mer :p

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 762
Senast: sorbifolia
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 004
Senast: NOC14
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 882
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar