NH - Natural horsemanship

J

Jessie14

Hej, jag skulle vilja veta om någon har en bra hemsida om hur man tränar hästen i NH ? :laugh: Själv håller jag på med det mkt med min 25 åriga ponny. http://www.123minsida.se/Minnesros/17644509 Och vi har kommit hyfsat långt. Hon går alltid efter mig fart jag än går och när hon ligger och sover i hagen så hämtar jag täcke och lägger mig bredvid henne och då lägger hon huvudet på mig. Jag känner att hon litar på mig till 100 % och vill därför träna upp henne att göra saker på kommando som sitt, ligg, stegra och mkt annat. :D

Sv: NH - Natural horsemanship

har eg inget svar MEN jag skulle personligen aldrig lära en häst att stegra!
Vilket komando hade du tänkt dig då? Upp med båda armarna? Kul om någon gör det framför hästen i hagen (omedveten om komandot!)? Eller när du rider? Det kan bli farligt!

Hoppas du hittar en bra hemsida för övrigt! och att ni lär er många (andra) roliga tricks tillsammans!

Sv: NH - Natural horsemanship

:)Okej, jag förstår din åsikt. Men jag har redan lärt henne det när jag sitter på henne och rider, och vill nu lära henne det på marken.

Liknande trådar

Dressyr Hej! Min nordsvenska travare är nästan helt omöjlig att sakta av när vi galopperar, jag menar allvar. De första stegen kan vara bärande...
Svar
14
· Visningar
2 522
Senast: Linja
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 240
Senast: anyberg
·
  • Låst
Hästhantering Begreppet Horsemanship - God hästhållning/Gott hästmannaskap, grundar sig på de regler och lagar som styrs enligt Djurskyddslagen...
Svar
0
· Visningar
23 659
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Dressyrsnack 17
  • Hästen blir strävhårig på vintern